Od 14 września wprowadzamy zmiany w logowaniu na konto w internecie.

 

To efekt dyrektywy PSD2. Jest to unijna dyrektywa, która ustala nowe zasady ochrony i bezpieczeństwa Twoich pieniędzy i transakcji min. w zakresie logowania do bankowości internetowej.



Inaczej zalogujesz się na swoje konto w internecie

Pierwszy etap się nie zmieni: standardowo wpisujesz identyfikator i hasło. Teraz czas na nowość, czyli silne uwierzytelnienie. Poprosimy Cię, abyś dodatkowo potwierdził logowanie – tak, jak potwierdzasz inne operacje, czyli hasłem SMS. Jeśli nie chcesz za każdym razem potwierdzać logowania SMS-em, dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych.

 

 

Dodaj swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych, aby szybciej się logować na swoje konto

Jeśli to zrobisz, nie będziesz musiał przy każdym logowaniu do serwisu transakcyjnego wpisywać dodatkowo hasła SMS.

To duże ułatwienie, zachęcamy, abyś z niego skorzystał. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym klikniesz w nasz komunikat i potwierdzisz go kodem sms.

Możesz dodać więcej niż jedno z urządzeń do zaufanych – komputer, telefon czy tablet. Jeśli będziesz logować się z nieznanego nam sprzętu, poprosimy Cię o dodatkowe potwierdzenie hasłem.

 

 

Dla Twojego bezpieczeństwa, będziemy Cię co jakiś czas prosić o dodatkowe potwierdzenie logowania na zaufanym urządzeniu.

Aktywacja i odblokowanie kanałów dostępu

  •  

    Co będzie potrzebne, żeby zalogować się do serwisu transakcyjnego:

    • Identyfikator (służy również do identyfikacji na infolinii) - 8 cyfrowy numer klienta, kombinacja cyfr ustalona przez bank. Po założeniu rachunku otrzymałeś swój unikalny identyfikator razem z pakietem aktywacyjnym.

      Identyfikator zawsze będzie służył do logowania w serwisie transakcyjnym oraz do identyfikacji na infolinii. Pozostałe dwie formy identyfikatora, które opisujemy poniżej są alternatywne. Możesz je samodzielnie włączyć po zalogowaniu do serwisu transakcyjnego.  W panelu ustawień, w bezpieczeństwie możesz wybrać sposób logowania. Po aktywacji logowania np. za pomocą nazwy użytkownika możesz logować się do serwisu zamiennie: za pomocą identyfikatora lub za pomocą nazwy użytkownika.

       

      Nazwa użytkownika – ustalasz ją samodzielnie. Jest to unikalna nazwa zawierająca minimum 8 znaków. Ze względów bezpieczeństwa nie powinna być oczywista (np. imię i nazwisko).  Możesz w każdym momencie wyłączyć ten sposób logowania. Wyłączoną nazwę zablokujemy, ale możesz jej użyć ponownie. Nawet jeśli nie będziesz korzystał ze swojej nazwy to nikt inny nie będzie mógł jej użyć.

       

      Numer karty płatniczej - 16 cyfr umieszczonych na Twojej, aktywnej karcie płatniczej wydanej przez mBank na Twoje imię i nazwisko.

       

      Hasło -  służy do logowania w serwisie transakcyjnym. Ustalisz je samodzielnie. Jest kombinacją od 8 do 20 znaków, wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery oraz cyfry. Jeśli nie pamiętasz hasła  do internetu możesz je zmienić w dowolnej placówce banku lub na infolinii.

       

      Hasło SMS – hasło , które otrzymasz na numer telefonu komórkowego jaki mamy w systemie. Dzięki niemu dodatkowo potwierdzisz logowanie do serwisu transakcyjnego. Jeśli dodasz swój komputer (telefon, tablet) do zaufanych zalogujesz się na swoje konto szybciej bez tego hasła.

Najczęściej zadawane pytania

  •  

    Z jakich przeglądarek najlepiej korzystać?

    • Nasz serwis transakcyjny działa najlepiej, kiedy korzystasz z  przeglądarek internetowych:

      • Google Chrome, wersja 24 i nowsza
      • Mozilla Firefox, wersja 14.01 i nowsza
      • Microsoft Edge

      Nie zalogujesz się do serwisu za pomocą przeglądarki Internet Explorer 8 lub starszej jej wersji. Gdy korzystasz z innych przeglądarek mogą pojawić się problemy z prawidłowym wyświetlaniem treści. Wybierz wtedy kombinację klawiszy Ctrl+Shift+Delete lub CTRL+F5 i wyczyść dane przeglądarki.

  •  

    Nie pamiętam hasła dostępu (telekodu) do infolinii. Co robić?

    • Jeśli nie pamiętasz hasła dostępu do infolinii czyli telekodu, możesz ustalić nowe w serwisie transakcyjnym lub na infolinii. Jeśli chcesz wprowadzić nowe hasło w serwisie transakcyjnym, po zalogowaniu wybierz zakładki: Ustawienia (symbol koła zębatego) - Bezpieczeństwo – Dostęp do banku – Telefon (infolinia). Następnie wybierz opcję Zmień telekod lub Aktywuj kanał. Pamiętaj, że do zatwierdzenia nowego telekodu system poprosi Cię o hasło autoryzacyjne.

  •  

    Nie pamiętam swojego identyfikatora klienta

    • Jeśli nie pamiętasz swojego identyfikatora klienta połącz się z Infolinią. Wybierz opcję 1, lektor poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora. Jeśli go nie wprowadzisz połączysz się z konsultantem, który zamówi dla Ciebie pakiet aktywacyjny.

  •  

    Nie mam haseł do pierwszego logowania

    • Jeśli nie masz haseł lub te, które miałeś straciły ważność, połącz się z Infolinią. Wybierz opcję 1, lektor poprosi Cię o wprowadzenie identyfikatora. Jeśli go nie wprowadzisz połączysz się z konsultantem, który zamówi dla Ciebie pakiet aktywacyjny.

  •  

    Mam zablokowany dostęp do serwisu transakcyjnego

    • Jeśli pamiętasz telekod i identyfikator przygotuj nowe hasło składające się z min. 8, maks. 20 cyfr. Będzie to jedynie tymczasowe hasło, które już podczas logowania w internecie zmienisz na docelowe cyfrowo-literowe. Następnie skontaktuj się z infolinią. Kiedy już się połączysz, wybierz opcję 1 – jestem klientem. Wprowadź identyfikator i wybrane cyfry telekodu, o które zapyta cię lektor. Następnie wybierz opcję 1 – ustanowienie nowego hasła do internetu.

  •  

    Mam zablokowany dostęp do teleserwisu (infolinia). Co robić?

    • Po zablokowaniu możesz ustalić nowy telekod przez internet lub z konsultantem Infolinii. Aby ustanowić nowe hasło przez internet, po zalogowaniu wybierz zakładki: Ustawienia (symbol koła zębatego) - Bezpieczeństwo – Dostęp do banku – Telefon (infolinia). Następnie wybierz opcję Zmień telekod lub Aktywuj kanał. Nowy telekod zatwierdzisz hasłem autoryzacyjnym. Jeśli będziesz ustalał telekod podczas rozmowy z konsultantem po połączeniu z Infolinią wybierz opcję 1. Lektor poprosi Cię o identyfikację. Jeśli nie wprowadzisz telekodu połączysz się z konsultantem. Nasz pracownik zada Ci kilka pytań weryfikacyjnych (przygotuj swój dokument tożsamości) i pomoże w ustanowieniu nowego hasła.