Bądź czujny i uważaj na oszustów podających się za pracowników banku!
Oszuści często dzwonią, podszywając się pod pracowników banku, aby wyłudzić Twoje dane i pieniądze.
Twierdzą, że Twoje konto jest zagrożone i proszą o szybkie działanie, takie jak: instalacja dodatkowych aplikacji, podanie danych do logowania lub wykonanie wskazanej przez nich transakcji. Takie działania mają na celu kradzież Twoich pieniędzy.
Jak działają oszuści?
Podszywają się pod pracowników banków, aby zdobyć Twoje zaufanie.
Mówią o rzekomym zagrożeniu na Twoim koncie.
Proszą o instalację dodatkowej aplikacji, która ma przywrócić bezpieczeństwo Twojego konta, podanie kodu BLIK lub wykonanie przelewu.
Wywołują presję czasu i strach, aby wymusić szybkie działania.
Jak się chronić?
Nigdy nie podawaj kodów BLIK i nie zlecaj przelewów na prośbę kogoś kto podaje się za pracownika banku.
Nie instaluj aplikacji zdalnego dostępu, jeśli ktoś prosi Ciebie o to podczas rozmowy telefonicznej (oszuści mogą je nazywać „aplikacjami bezpieczeństwa”).
Nie podawaj nikomu danych do logowania ani danych Twojej karty płatniczej.Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwość co do wiarygodności rozmówcy, rozłącz się i skontaktuj się z nami.
Pracownik mBanku:
przy każdej rozmowie wyśle Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej którym potwierdzisz swoją tożsamość – tutaj piszemy więcej o tym rozwiązaniu – oszuści nie mają możliwości wysłać Ci takiego komunikatu. Nie kontynuuj rozmowy, dopóki nie otrzymasz potwierdzenia danych pracownika banku w swojej aplikacji bankowej. Gdy zapytasz dlaczego nie otrzymujesz powiadomienia w aplikacji, oszuści mogą mówić np. o problemach technicznych
nigdy nie poprosi Cię o instalację dodatkowego oprogramowania,
nigdy nie poprosi Cię o kod BLIK, wykonanie przelewu lub wypłatę pieniędzy.
Jeżeli przytrafi Ci się taka sytuacja, poinformuj nas o tym. Zadzwoń do nas pod numer: 42 6 300 800.