Coraz więcej Polaków korzysta z kart płatniczych – jest to metoda wygodniejsza i szybsza od płacenia gotówką. Dlatego przedsiębiorcy nie mają wątpliwości, że terminal płatniczy to zyskowna inwestycja. W celu jeszcze większego rozpowszechnienia transakcji bezgotówkowych powstał specjalny Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego,
- co daje uczestnictwo w Programie,
- jaki terminal możesz zamówić,
- jak zamówić terminal dofinansowany przez Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego.
Czym jest Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego?
Jest to wspólny projekt agentów rozliczeniowych, wydawców kart, organizacji płatniczych Visa i Mastercard realizowany z udziałem Związku Banków Polskich oraz Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Misją Fundacji Polska Bezgotówkowa jest upowszechnienie i promocja obrotu bezgotówkowego wśród obywateli w Polsce.
Jaki terminal możesz wybrać z dofinansowaniem?
Na rynku są różne rodzaje terminali, wybór zależy od tego, w jaki sposób potrzebujesz przyjmować płatności od klientów. Dodatkowym kryterium może być też cena, która różni się w zależności od tego, jaki chcesz mieć terminal: stacjonarny, mobilny, czy aplikację płatniczą typu SoftPos. SoftPOS to aplikacja na telefon lub tablet, dzięki której możesz przyjmować transakcje zbliżeniowe kartami Visa i Mastercard oraz BLIKIEM, ale też płatności dokonywane telefonem, zegarkiem czy innymi urządzeniami z kategorii tzw. wearables, do których można podpiąć karty płatnicze.
Dzięki współpracy mBanku z Planet Pay możesz wybrać terminal mobilny lub zamienić swój telefon albo tablet w terminal – wystarczy, że zainstalujesz aplikację płatniczą PlanetPay POSapp. Przyjmowanie płatności wygląda dokładnie tak, jak na tradycyjnym terminalu płatniczym.
Sprawdź dostępone terminale w mBanku
Co daje uczestnictwo w Programie?
W programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego możesz mieć:
- tradycyjny terminal Planet Pay za 0 zł przez pierwsze 18 miesięcy lub
- aplikację płatniczą Planet Pay POSapp za 0 zł przez 24 miesiące!
Dodatkowo nie zapłacisz prowizji od transakcji kartami Visa i Mastercard przez 12 miesięcy, do sumy transakcji 100 tys. zł.
Jak zamówić terminal i jakie warunki musisz spełnić?
W ramach programu możesz wnioskować o jeden terminal. Jeśli potrzebujesz więcej terminali, możesz je domówić na standardowych warunkach. Do Programu Polska Bezgotówkowa mogą przystąpić przedsiębiorcy, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie posiadali terminala płatniczego (umowy z agentem rozliczeniowym). |
Jeśli nie masz konta w mBanku – wniosek o terminal możesz złożyć w trakcie otwierania działalności w mBanku lub konta firmowego.
Jeśli masz konto w mBanku – terminal zamówisz przez swój serwis transakcyjny, a umowę zaakceptujesz online. Następnie dostawca terminala zweryfikuje, czy spełniasz warunki Programu Polska Bezgotówkowa. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, to skontaktuje się z Tobą w celu umówienia na instalację terminala lub dostaniesz informacje, że możesz już aktywować aplikację płatniczą. Jeśli okaże się, że nie spełniasz warunków Programu, to dostawca terminala skontaktuje się z Tobą i zaproponuje terminal poza Programem Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego.