Rynek odzieży jest stabilnie rosnącą gałęzią gospodarki. Zapraszamy do zapoznania się z raportem, który wyjaśni, jak zmieniają się preferencje konsumentów, jak praca zdalna wpływa na strukturę rynku odzieżowego i jak zmieniają się udziały sprzedaży e-commerce.
Kilka ważnych informacji z raportu
Struktura segmentu odzieży – odzież damska to obecnie ponad 53% wartości rynku odzieży. To stabilna struktura, bez większych wahań. Przewidywany średni wzrost wynosi 5.1% średniorocznie w latach 2023-2028.
Tendencje konsumenckie – praca hybrydowa oraz stopniowe wydłużenie się okresu cieplejszych dni do października nie będą jeszcze wywierały decydującego wpływu na ogólną strukturę krajowego rynku odzieży damskiej. Mogą jednak spowodować przejściowe trudności z zarządzaniem poszczególnymi kolekcjami.
E-commerce – na koniec roku 2023, w oparciu o dostępne dane, przewidujemy niewielki spadek popularności e-commerce. Spadek sprzedaży w e-commerce nie przekłada się na dynamikę wzrostu odzieży ogółem.
Regulacje i łańcuchy dostaw – Komisja Europejska zakłada, że do 2030 r. wszystkie tekstylia będą pochodziły ze zrównoważonych łańcuchów dostaw. Tekstylia typu fast fashion będą pod coraz większą presją regulacyjną i społeczną.