System mBank CompanyNet może być uruchamiany przy pomocy przeglądarki Google Chrome w wersji aktualnie wydanej (nie starszej niż dwie wersje wstecz). Przed uruchomieniem systemu mBank CompanyNet zaleca się pobranie najnowszej wersji przeglądarki ze strony http://www.google.pl/intl/pl/chrome/
Przeglądarka zainstalowana z domyślnymi ustawieniami powinna prawidłowo współpracować z systemem mBank CompanyNet.
W przypadku problemów z prawidłowym wyświetlaniem danych w przeglądarce należy zezwolić na korzystanie z plików „cookies” oraz na wykonywanie kodu JavaScript. W celu weryfikacji ustawień należy wybrać opcję Ustawienia - opcja dostępna po wybraniu w pasku przeglądarki ikonki:
a następnie po kliknięciu linku „Pokaż ustawienia zaawansowane”, należy wybrać Ustawienia treści. Prawidłowo skonfigurowana przeglądarka powinna mieć zaznaczone zezwolenie na przechowywanie danych lokalnie oraz na wykonywanie kodu, tak jak zostało to przedstawione poniżej:
Konfiguracja obsługi certyfikatów dla przeglądarki Google Chrome
W celu dokonania prawidłowego logowania do systemu mBank CompanyNet oraz autoryzacji płatności za pomocą certyfikatów należy zainstalować w przeglądarce rozszerzenie wystawiane przez witrynę https://companynet.mbank.pl zgodnie z poniższym schematem:
1. Na stronie logowania do systemu mBank CompanyNet należy zaznaczyć logowanie certyfikatem, uzupełnić pole Identyfikator i kliknąć „Dalej”:
2. W wyświetlonym oknie instalacji rozszerzenia KIR Szafir należy wybrać przycisk „Instalacja rozszerzenia z Web Store”:
3. W nowej zakładce należy wybrać przycisk „Dodaj do Chrome”:
4. Następnie należy potwierdzić instalację przyciskiem „Dodaj rozszerzenie”:
5. Po potwierdzeniu instalacji rozszerzenia należy powrócić na stronę https://companynet.mbank.pl i ponownie wybrać logowanie certyfikatem, uzupełnić identyfikator użytkownika i kliknąć „Dalej”.
Uwaga!
Nie należy instalować rozszerzenia spoza Web Store.
Pobranie i instalacja aplikacji Szafir Host
Jeżeli na komputerze nie została zainstalowana aplikacja Szafir Host, przy próbie logowania certyfikatem pojawi się ekran, informujący o wymaganej instalacji brakującej aplikacji. W oknie należy wybrać odpowiednią wersję aplikacji (w zależności od systemu operacyjnego zainstalowanego na urządzeniu, z którego korzysta użytkownik) i dokonać instalacji:
Poprawnie zainstalowany dodatek i aplikacja (która wymaga zainstalowanej Javy JRE), po ponownym uruchomieniu przeglądarki, umożliwia korzystanie z certyfikatów w systemie mBank CompanyNet.
Uwaga!
Nie należy instalować aplikacji z nieznanego źródła. Instalacja aplikacji powinna być wykonana jedynie z płyty dostarczonej wraz z certyfikatem lub ze strony https://companynet.mbank.pl. Podczas instalacji należy zwrócić uwagę czy wydawcą oprogramowania jest Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.