Co oferujemy?
inaczej zlecenie importowe – to dyspozycja klienta,(zleceniodawcy), dla banku zagranicznego lub innego krajowego. Ma on przekazać wskazanej osobie (beneficjentowi) określoną kwotę w złotych lub w walucie obcej (płatności zagranicznej do innego banku krajowego nie można wystawić w walucie krajowej).
inaczej zlecenie eksportowe – to skierowane do nas polecenie. Mamy uznać rachunek klienta lub przelać na ten prowadzony w innym banku określoną kwotę dla odbiorcy.
Co zyskujesz?
- bezpieczeństwo, bo zlecenie realizujemy na podstawie Twojej dyspozycji i nie ma zagrożenia związanego z płatnościami gotówkowymi
- oszczędności, bo obsługa jest tańsza niż produktów z dodatkowymi dokumentami
Najczęściej zadawane pytania
-
1.
Jakie dokumenty trzeba mieć, aby przeprowadzić płatności zagraniczne?
-
Abyśmy zrealizowali płatność zagraniczną, klient składa w banku:
-
prawidłowo wypełnioną dyspozycję oraz
dokumenty, które potwierdzają zobowiązanie wobec odbiorcy (np. faktura), gdy wymaga tego prawo dewizowe.
-
-
2.
Jakie są terminy zleceń płatności zagranicznych?
-
Szczegółowe informacje o tym, kiedy możemy zrealizować płatności zagraniczne, podajemy na stronie.
-
-
3.
Czy bank realizuje płatności zagraniczne na podstawie komunikatu MT101 - zlecenie transferu?
-
Realizujemy płatności zagraniczne oraz krajowe na podstawie tego komunikatu, gdy podpiszemy umowę z bankiem zlecającym i klientem.
-
-
4.
Jak złożyć reklamację na realizację płatności zagranicznych?
-
Taką reklamację klient może złożyć:
-
elektronicznie – w szczególności przez „Wiadomość do Banku-Reklamacja” w systemie mBank CompanyNet
pisemnie – osobiście lub pocztą na adres naszej placówki banku
ustnie – telefonicznie lub w placówce.
-
-
5.
Jak wykonać przelew z zagranicy na rachunek MSP i korporacje w mBanku?
-
Aby wykonać taki przelew, nalezy podać:
-
pełny 26-cyfrowy numer rachunku odbiorcy przelewu i "PL" przed numerem rachunku /IBAN/
-
kod BIC/SWIFT mBanku (rachunki MSP I korporacje): BREXPLPWXXX
-