mBank w liczbach
5
bank w Polsce pod względem wielkości aktywów
3,6 mln
aktywnych użytkowników bankowości mobilnej
5,7 mln
klientów bankowości detalicznej
35 tys.
klientów bankowości korporacyjnej
8,4 tys.
pracowników
mBank. Ikona mobilności dla wszystkich grup klientów
mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Strategia Grupy mBanku na lata 2021-2025
W strategii Grupy mBanku na lata 2021-2025 pt. "Od ikony mobilności, do ikony możliwości", skoncentrujemy się na 5 obszarach:
- Bankowość detaliczna
- Segment e-commerce
- Bankowość korporacyjna
- Technologia, bezpieczeństwo i dane
- Pracownicy i kultura organizacyjna
Opracowaliśmy także nową agendę ESG dla Grupy mBanku jako integralną część naszej działalności.
Wartości Grupy mBanku
autentyczność
Nasi pracownicy znają swoje mocne strony i talenty, pracują nad nimi i je wzmacniają. Szanujemy i doceniamy różnice między ludźmi.
empatia
Traktujemy innych z szacunkiem. Wykazujemy wrażliwość na potrzeby, opinie i emocje pracowników, klientów i społeczeństwa.
odpowiedzialność
Zachowujemy się etycznie i odpowiedzialnie, dotrzymujemy danego słowa. Dbamy o środowisko, jeteśmy wrażliwi społecznie.
odwaga
Podejmujemy odważne decyzje. Otwarcie wyrażamy nasze opinie, szanując przy tym drugiego człowieka. Potrafimy przyznać się do błędów i wyciągać z nich wnioski.
współpraca
Jesteśmy otwarci na współpracę. Zakładamy, że inni mają dobre intencje. Bierzemy pod uwagę inne punkty widzenia i opinie. Szukamy najlepszych sposobów osiągania wspólnych celów.
Co nas wyróżnia
Historia Grupy mBanku
- mBank i Fundacja Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej wspólnie na pomoc ofiarom wojny w Ukrainie
- mBank pracuje nad dekarbonizacją portfela kredytowego, przystępuje do organizacji PCAF
- mBank przystąpił do inicjatywy Science Based Targets. To kolejny krok w kierunku jego neutralności klimatycznej.
- mBank podpisał Deklarację dotyczącą wspierania zdrowia finansowego i bankowości włączającej, w ramach Inicjatywy Finansowej Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP-FI)
- Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika mBanku
- mBank udostępnia Apple Pay dla klientów firmowych
- Fundusze zagraniczne dla inwestorów dostępne w ofercie mBanku
- Powstaje aplikacja mobilna do konta Junior
- mBank utworzył: własne TFI, fundusz „m jak malarstwo” oraz uruchomił kampanię społeczną Cyfrowe Rewolucje, która pomaga firmom rozwinąć skrzydła w e-commerce
- mBank podwaja limit finansowania OZE i przeznacza na ten cel 4 mld zł
- Wieża mBank przy Prostej 18 – mBank zmienia adres po 22 latach
- mBank umożliwia założenie konta na selfie, otwarcie hipoteki zdalnie oraz zdalne otwieranie konta klientom firmowym i korporacyjnym
- mLeasing uruchamia sprzedaż aut online i podpisanie umowy przez Skype
- Zmiana zasad kredytowania branży górniczej oraz energetyki węglowej - mBank ogranicza finansowanie węgla i stawia na OZE
- mBank udostępnia faktoring dla klientów prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Decyzja o przyznaniu limitu do 50 tys. zł jest wydawana on-line w ciągu 5 minut.
- mBank jako pierwszy udostępnia sprzedaż ubezpieczenia na życie przez aplikację mobilną
- mBank partnerem 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- Powołanie spółki mElements, specjalizującej się w innowacyjnych rozwiązaniach z zakresu banking API
- Powstaje mAccelerator, pierwszy i największy fundusz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, którego celem jest rozwój i komercjalizacja najnowocześniejszych technologii
- Sprzedaż licencji na mobilny i internetowy serwis w ramach projektu mBox
- Spółki zależne mBanku - Dom Maklerski mBanku oraz mWealth Management zostały włączone w struktury organizacyjne banku
- Świadcząca usługi doradztwa finansowego spółka Aspiro zmienia nazwę na mFinanse
- Rozpoczęcie długoterminowej współpracy z Grupą AXA
- Klienci dawnego MultiBanku i Private Bankingu zyskali dostęp do serwis transakcyjnego mBanku. Był to ostatni etap integracji marek pod wspólnym szyldem mBanku
- Rozpoczęcie współpracy z Orange – powstaje mobilny bank detaliczny Orange Finanse
- mBank wprowadza nowy format placówek i inwestuje w zmienioną sieć sprzedaży. Startuje z projektem lekkich ultra-nowoczesnych placówek bankowych w centrach handlowych
- Start Nowego mBanku – gruntownie zmodernizowanej platformy transakcyjnej
- mBank ukazuje się w nowej odsłonie wizualnej
- Wszystkie marki Grupy BRE pod szyldem mBanku – unifikacja marek i rebranding wszystkich jednostek grupy; MultiBank, BRE Bank i BRE Private Banking działają pod nową nazwą – mBank
- mBank we współpracy z operatorami telefonii komórkowej wprowadza usługę płatności mobilnych w technologii zbliżeniowej NFC
- W MultiBanku uruchomiona zostaje mobilna wersja serwisu transakcyjnego na urządzenie z systemem IOS i Android
- Uruchomienie w mBanku mobilnej wersji serwisu transakcyjnego na urządzenie z systemem IOS i Android
2007
- mBank rozszerza działalność na Czechy i Słowację
- Zaczyna działać iBRE – system bankowości internetowej dla firm
- Powstanie MultiBanku, drugiego detalicznego ramienia BRE Banku
- Uruchomienie mBanku - pierwszego internetowego banku w Polsce – w zaledwie sto dni
- Przejęcie i fuzja z Polskim Bankiem Rozwoju SA – pierwsze w historii polskiego rynku kapitałowego przejęcie dokonane w drodze publicznego wezwania do sprzedaży
- Wprowadzenie oferty private banking – bankowości prywatnej skierowanej do klientów o wysokim i stabilnym potencjale finansowym, których potrzeby wykraczają poza codzienne ramy obsługi bankowej
- Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
- Przyznanie linii kredytowych przez Bank Światowy i IFC. BRE Bank zostaje członkiem międzynarodowego systemu rozliczeniowego SWIFT
- Powołanie Banku Rozwoju Eksportu. Uruchomiona w tym roku sprzedaż akcji banku w ofercie publicznej była pierwszą od okresu przedwojennego w Polsce