Tak. Dodawanie i używanie kart w ramach Google Pay jest bezpłatne. Opłaty za transakcje, pobieramy zgodne z TPiO
Google Pay - pytania i odpowiedzi
-
Jakie karty można dodać do Google Pay?
-
Listę kart, które możesz dodać do płatności mobilnych znajdziesz tutaj.
-
-
Jakie urządzenia umożliwiają płatności zbliżeniowe?
-
Jeśli chcesz korzystać z płatności Google Pay twoje urządzenie musi spełniać wymagania opisane na stronie https://support.google.com/pay/answer/7643995
-
-
Czy mogę korzystać z płatności telefonem, jeśli nie mam aplikacji mBanku?
-
Tak. Kartę możesz dodać bezpośrednio w aplikacja Google Pay. W takim przypadku poprosimy o dodatkową weryfikację jednorazowym hasłem SMS.
-
-
Gdzie mogę płacić z Google Pay?
-
Z Google Pay:
- zapłacisz zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych, które umożliwiają płatności zbliżeniowe przy użyciu terminala płatniczego lub czytnika zbliżeniowego
- wykonasz płatności w aplikacjach mobilnych sprzedawców, którzy udostępniają płatności z użyciem Google Pay
-
-
Czy przy użyciu Google Pay mogę wypłacać gotówkę z bankomatów?
-
Tak. Każda wypłata jest potwierdzana PIN-em. Opłaty za wypłaty z bankomatów są zgodne z wysokością prowizji podanych dla Twojej karty podpiętej do płatności mobilnych. Możesz je sprawdzić w TPiO.
-
-
Czy mogę dodać kilka kart do jednego urządzenia mobilnego?
-
Tak. Możesz dodać kilka kart (zarówno debetowych jak i kredytowych) do płatności mobilnych na tym samym urządzeniu.
-
-
Czy transakcje wykonane Google Pay będą widoczne w historii operacji?
-
Tak. Transakcje będą standardowo widoczne w serwisie transakcyjnym i w aplikacji mobilnej. Zobaczysz je również w aplikacji Google Pay.
-
-
Co zrobić w przypadku trudności w płaceniu kartą dodaną do płatności Google Pay?
-
Sprawdź ustawienia NFC. Pamiętaj, że opcja NFC musi być włączona, a w ustawieniach usługi płatności „Dotknij i zapłać” aplikacja Google Pay musi być ustawiona jako domyślna do płatności. Następnie sprawdź swoje połączenie z internetem i włącz dane komórkowe. Przed dokonaniem płatności należy przynajmniej wybudzić telefon. Jeżeli transakcja nie zostaje zrealizowana należy odblokować telefon i zbliżyć go ponownie do czytnika. Jeśli nadal masz trudności w przypadku płatności Google Pay skontaktuj się z producentem urządzenia lub zadzwoń na mLinię.
-
-
Terminal odrzucił moją płatność, ale na urządzeniu mobilnym widnieje informacja o zakończonej transakcji. Czy transakcja doszła do skutku czy nie?
-
Najważniejsza jest informacja na terminalu i potwierdzeniu transakcji. Na urządzeniu mobilnym możesz otrzymać informacje o zakończonej transakcji niezależnie czy została ona zaakceptowana czy odrzucona.
-
-
Czy blokada transakcji zbliżeniowych na karcie plastikowej wpływa na transakcje kartą dodaną do Google Pay?
-
Nie. Zablokowanie transakcji zbliżeniowych na plastikowej karcie nie ma wpływu na działanie karty dodanej do Google Pay.
-
-
Czy mogę płacić Google Pay za granicą?
-
Tak, o ile nie zablokowałeś swojej karty na transakcje zagraniczne i transakcje w sklepach stacjonarnych.
-
-
Czy blokada transakcji zbliżeniowych na karcie plastikowej wpływa na transakcje kartą dodaną do Google Pay?
-
Nie. Zablokowanie transakcji zbliżeniowych na plastikowej karcie nie ma wpływu na działanie karty mobilnej w Google Pay.
-
-
Czy mogę płacić Google Pay za granicą?
-
Tak. Wygląda to tak samo jak w Polsce. Wystarczy, że wybudzisz telefon i zbliżysz go do terminala płatniczego – nie musisz nawet otwierać aplikacji. Niekiedy możesz zostać poproszony o potwierdzenie transakcji numerem PIN do karty lub podpisem. W przypadku niektórych transakcji może zdarzyć się konieczność odblokowania ekranu telefonu.
-
-
Czy płatności przy użyciu urządzenia mobilnego są bezpieczne?
-
Tak. Na urządzeniu przechowywane są wyłącznie Tokeny kart. Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do płatności mobilnych. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z urządzenia Twoja plastikowa karta wciąż działa.
-
-
Jakie są limity na transakcje za pomocą Google Pay?
-
Limity są identyczne z tymi ustawionymi na Twojej plastikowej karcie. Możesz je w każdej chwili sprawdzić logując się do serwisu transakcyjnego i wchodząc w Produkty > Karty > Szczegóły Karty > Limity > Transakcje bezgotówkowe lub w aplikacji mobilnej mBanku.
-
-
Czy zastrzeżenie karty plastikowej wpływa na kartę dodaną do Google Pay?
-
Tak. Zastrzeżenie karty powoduje usunięcie kart powiązanych na urządzeniach mobilnych.
-
-
Co to jest karta domyślna?
-
To podstawowa karta, którą płacisz na danym urządzeniu.
-
-
Jak mogę zapłacić inną kartą niż domyślna?
-
Aby zapłacić inną kartą niż domyślnie ustawioną, uruchom aplikację i wybierz kartę, którą chcesz zapłacić, a następnie zbliż urządzenie do terminala.
-
-
Czy zamknięcie karty plastikowej wpływa na kartę dodaną do Google Pay?
-
Tak, zamknięcie karty plastikowej, wiąże się z usunięciem tej karty z płatności Google Pay na wszystkich urządzeniach mobilnych. Nie będziesz mógł nią dokonywać płatności Google Pay.
-
-
Co to jest token?
-
Token to wirtualny odpowiednik karty plastikowej. Powstaje po dodaniu karty do Google Pay. Ma zupełnie inny numer niż karta plastikowa posiadana w portfelu. Dlatego nawet po usunięciu karty z Google Pay Twoja plastikowa karta wciąż działa.
-
-
Co to jest karta domyślna?
-
Aplikacja automatycznie wybiera jedną z Twoich kart jako tę, którą będziesz płacić bez odblokowania telefonu. I to właśnie karta domyślna. Aby zmienić kartę domyślną można skorzystać z aplikacji mBanku.
-
-
Co się stanie, gdy zmienię lub zaktualizuję urządzenie?
-
Aktualizacja telefonu nie ma wpływu na karty mobilne. Jednak w przypadku zmiany urządzenia, musisz dodać karty ponownie.
-