O etapach rozpatrywania wniosku poinformujemy Cię w wiadomości e-mail lub SMS.
Status wniosku sprawdzisz też po zalogowaniu na konto. Wejdź w zakładkę Pomoc > Kontakt > Status Twoich wniosków.
Karty kredytowe - najczęściej zadawane pytania
-
Czy mogę w internecie obserwować proces rozpatrywania mojego wniosku o kartę kredytową?
-
-
Jak mogę aktywować kartę przez IVR (automatyczna obsługa na mLinii)?
-
Słuchaj poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny mLinii. Wybierz cyfry na klawiaturze telefonu:
1 – identyfikacja klienta: poprosimy Cię o dane, które potwierdzą, że jesteś naszym klientem
3 – obsługa kart
2 – aktywacja karty
-
-
Jak mogę aktywować kartę na mLinii?
-
Zadzwoń na mLinię i poproś konsultanta o aktywację, ustal tymczasowy PIN.
Ze względów bezpieczeństwa zmień tymczasowy PIN w serwisie transakcyjnym lub przez IVR.
-
-
Jak mogę ustalić PIN w IVR (automatyczna obsługa na mLinii)?
-
Słuchaj poleceń wydawanych przez automatyczny serwis telefoniczny mLinii. Wybierz cyfry na klawiaturze telefonu:
1 – identyfikacja klienta: poprosimy Cię o dane, które potwierdzą, że jesteś naszym klientem
3 – obsługa kart
3 – ustal PIN
-
-
Czym różni się limit autoryzacyjny od przyznanego limitu karty kredytowej?
-
Limit karty kredytowej to wysokość kredytu, którego Ci udzieliliśmy.
Limit autoryzacyjny to wartość oraz liczba transakcji, które możesz wykonać kartą. Dotyczy transakcji bezgotówkowych, wypłat w bankomatach oraz wypłat w oddziałach banku. Limity autoryzacyjne możesz zmieniać w serwisie transakcyjnym oraz w aplikacji mobilnej.
-
-
Czy mogę podwyższyć limit na karcie kredytowej po jej wydaniu?
-
Tak, możesz zmienić limit na karcie kredytowej:
- w serwisie transakcyjnym: wejdź w zakładkę Produkty > Karty. Wybierz wszystkie i zwiększ limit karty kredytowej
- w aplikacji mobilnej: wejdź w zakładkę Produkty > Karty. Wybierz kartę i zwiększ limit
- na mLinii +48 426 300 800
- w placówce
-
-
Co to jest grace period?
-
To inaczej okres bezodsetkowy lub odroczona płatność. W tym czasie z karty kredytowej możesz pożyczyć pieniądze, bez naliczenia od nich odsetek.
W mBanku okres bezodsetkowy trwa 54 dni: okres rozliczeniowy 30 dni + 24 dni na spłatę.
Jeśli w tym czasie nie spłacisz całości zadłużenia, obciążymy Cię kosztami za opóźnienie. W takim przypadku naliczymy odsetki od dnia dokonania transakcji, ale tylko od kwoty, jaka pozostała do spłaty.
Grace period obejmuje tylko transakcje bezgotówkowe, czyli płatności kartą w sklepie, jak również przelewy na rachunek bankowy. Okres bezodsetkowy nie dotyczy transakcji gotówkowych, czyli wypłat pieniędzy z bankomatu.
-
-
Jak wybrać datę okresu rozliczeniowego?
-
Datę wybierasz, gdy składasz wniosek o kartę kredytową. Może to być jeden z proponowanych dni miesiąca: 2, 5, 8, 11, 14, 17, 20, 22, 26, 28. Możesz dopasować datę spłaty kredytowej do daty wpływu pieniędzy na Twoje konto.
-
-
Jak mogę korzystać z karty kredytowej?
-
Przy użyciu karty kredytowej możesz wykonywać:
- transakcje bezgotówkowe w punktach handlowo-usługowych oznaczonych logo VISA lub Mastercard
- transakcje internetowe
- transakcje gotówkowe – wypłatę gotówki, np. w placówce mBanku lub z bankomatu oznaczonego symbolem Visa lub Mastercard.
Za wypłatę gotówki z bankomatu pobierzemy prowizję (sprawdź Tpio) i naliczymy odsetki zgodnie z Tabelami stóp procentowych. W przypadku wypłaty gotówki kartą z bankomatu odsetki naliczymy od dnia wypłaty.
-
-
Czy od wypłaty z bankomatu naliczą mi się odsetki?
-
Tak. Jeśli wypłacasz gotówkę w bankomacie, odsetki zaczniemy naliczać od dnia wypłaty do dnia spłaty całości zadłużenia. W tym przypadku grace period nie obowiązuje. Dodatkowo pobierzemy prowizję za wypłatę gotówki (sprawdź Tpio).
Wyjątkiem jest karta World Elite Mastercard – nie pobieramy prowizji za wypłaty z bankomatów na całym świecie.
-
-
Czy dla kart kredytowych pobierana jest opłata za przewalutowanie?
-
Tak. Pobieramy prowizję dla kart kredytowych Visa oraz Mastercard (sprawdź Tpio).
-
-
Na czym polega przewalutowanie?
-
Jeśli płacisz kartą Mastercard, transakcja zostanie przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki, według kursu Mastercard.
Jeśli płacisz kartą Visa, transakcja zostanie przeliczona z każdej waluty bezpośrednio na złotówki, według kursu Visa International.
-
-
Na jaki okres wydawana jest karta kredytowa i w jaki sposób pobierana jest za nią opłata?
-
Kartę kredytową wydajemy na 3 lub 5 lat w zależności od typu karty. Opłatę za korzystanie z karty pobieramy po roku jej użytkowania. Wysokość opłaty zależy od typu karty (sprawdź Tpio).
-
-
Jak mogę aktywować kartę kredytową i ustanowić numer PIN samodzielnie?
-
W tym celu zaloguj się na www.mBank.pl , Nowy serwis transakcyjny:
Produkty, Karta, Wybierz kartę, która Cię interesuje, Aktywuj
-
-
Jak zmniejszyć opłaty za korzystanie z karty kredytowej?
-
Pamiętaj o kilku istotnych zasadach:
- unikniesz naliczania odsetek, jeśli spłacisz całość zadłużenia najpóźniej w dniu wskazanym na wyciągu
- jeśli nie masz wystarczającej kwoty na spłatę całego zadłużenia, zabezpiecz na rachunku przynajmniej 5 proc. kwoty zadłużenia – minimum 30 zł. Dzięki temu unikniesz opłaty za obsługę nieterminowej spłaty
- jeśli aktywnie korzystasz z karty, możesz uniknąć opłaty rocznej (sprawdź Tpio)
-
-
Jak mogę zastrzec kartę kredytową?
-
Kartę kredytową można zastrzec:
- w serwisie transakcyjnym: Produkty > Karty i wybierz kartę, którą, chcesz zastrzec
- w aplikacji mobilnej: Produkty > Karty i wybierz kartę, którą chcesz zastrzec
- na mLinii +48 426 300 800
- w placówce
Pamiętaj, że zastrzeżenie karty jest nieodwracalne.
-
-
Jak zamówię kartę kredytową w miejsce zastrzeżonej?
-
Kartę kredytową możesz zamówić na kilka sposobów:
- w serwisie transakcyjnym: Produkty - Karty - Wszystkie
- na mLinii +48 426 300 800
- w placówce
-
-
Czy zachowam swój PIN, gdy otrzymam wznowioną kartę lub duplikat?
-
Tak. W przypadku karty odnowionej lub duplikatu, PIN pozostaje bez zmian.
Zmiana PIN-u dla kart kredytowych jest bezpłatna.
-
-
Jak mogę zamówić dodatkową kartę kredytową?
-
Dodatkową kartę kredytową możesz zamówić:
- w serwisie transakcyjnym: Produkty > Karty>Wszystkie
- na mLinii +48 426 300 800
- w placówce
-
-
Czy mogę zamówić dodatkową kartę kredytową innego typu niż moja?
-
Nie. Przykład: jeśli masz kartę Mastercard Standard, jako dodatkową możesz zamówić tylko taką samą.
-
-
Ile dodatkowych kart kredytowych mogę zamówić?
-
Do każdej głównej karty kredytowej możesz zamówić maksymalnie trzy dodatkowe.
-
-
Do której godziny mam spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, tak by nie przekroczyć terminu wymaganej spłaty?
-
Zrób to najpóźniej do godz. 23.59 w dniu wymaganej spłaty.
-
-
Na czym polega przelew z karty kredytowej i do czego mogę go wykorzystać?
-
Przelew z karty kredytowej działa podobnie, jak przelewy z Twojego rachunku. Korzystając z przelewu z karty, zapłacisz za zakupy w internecie, domowe rachunki, a nawet uregulujesz płatności z Urzędem Skarbowym czy ZUS-em. Dzięki przyznanemu Ci limitowi kredytowemu nie musisz mieć w danym momencie środków na rachunku, gdyż wykorzystujesz swój limit kredytowy. Przelew jest transakcją bezgotówkową, co oznacza, że masz aż 54 dni na spłatę przelewu bez odsetek. Za przelew pobieramy prowizję (sprawdź Tpio).
-
-
Do jakiej wysokości mogę wykonać przelew z karty kredytowej?
-
Do wysokości limitu kredytowego, który masz w danym momencie na karcie.
-
-
Czy to, że nie korzystam z karty kredytowej, wpływa na moją zdolność kredytową?
-
Tak. Pamiętaj, że dopóki nie wypowiesz umowy o korzystanie z karty kredytowej, jej limit nadal wpływa na Twoją zdolność kredytową. Informacja o przyznanym przez nas limicie znajduje się w Biurze Informacji Kredytowej (BIK).
-
-
Jak mogę wypowiedzieć umowę o kartę kredytową?
-
Złóż wypowiedzenie na mLinii lub w placówce. Kartę zamkniemy zgodnie z okresem wypowiedzenia. Pamiętaj, aby spłacić całość zadłużenia przed terminem wypowiedzenia razem z zadłużeniem z usługi Spłaty na raty, należnymi odsetkami, opłatami i prowizjami.
Rachunek karty kredytowej zamykamy dopiero po upływie dwóch cykli rozliczeniowych bez operacji księgowych, czyli po wygenerowaniu dwóch pustych wyciągów.
-
-
Czy mBank może mi wypowiedzieć umowę kredytową karty kredytowej?
-
Tak. Zgodnie z zapisem regulaminu możemy wypowiedzieć umowę z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia. Możemy to zrobić, gdy kredytobiorca:
- naruszy postanowienia umowy lub regulaminu kart kredytowych
- utraci zdolność kredytową, w zakresie umożliwiającym udzielenie kredytu w wysokości określonej w umowie
- złoży fałszywe dokumenty, oświadczenia lub dane, które są podstawą do udzielenia kredytu
- złoży wniosek o rezygnację z karty
- nie korzysta z karty przez 6 miesięcy od ostatniej transakcji, albo od dnia zawarcia umowy (naliczanie opłat i pobieranie prowizji nie stanowi transakcji płatniczej w rozumieniu ustawy o usługach płatniczych)
- złoży wniosek o zamianę karty
-
-
Jak powinno wyglądać wypowiedzenie umowy o kartę kredytową w innym banku?
-
Formularz wypowiedzenia karty kredytowej, w którym składane jest wypowiedzenie, powinien przekazać bank. Przykładowy wzór znajduje się w sekcji „Przydatne dokumenty”.
-
-
Sprawdź, gdzie można zapłacić kartą
-
Karty możesz używać, w tym wykonywać nią transakcje, w Polsce i za granicą. Możesz to robić u akceptantów, w bankomatach lub wpłatomatach oraz w innych punktach. Muszą one być oznaczone w widocznym miejscu logiem Organizacji Płatniczej Visa i Mastercard.
-
-
-
Przykład reprezentatywny dla produktu kredyt konsumencki – karta kredytowa, sporządzony na podstawie przepisów art. 8 ustawy o kredycie konsumenckim: Rzeczywista roczna stopa oprocentowania kredytu (RRSO) wynosi 20,43%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) 17 000 zł, całkowita kwota do zapłaty 19 612,38 zł, oprocentowanie nominalne zmienne 18,50% w skali roku, całkowity koszt kredytu 2 612,38 zł (w tym opłata za wydanie karty 30 zł, odsetki 2 582,38 zł), czas obowiązywania umowy – 12 miesięcy. Kalkulacja na dzień 15.10.2024 r.
To nie jest oferta. Jeśli pozytywnie ocenimy Twoją zdolność kredytową będziesz mógł otrzymać kredyt. Twój numer PESEL nie może być zastrzeżony w momencie zawarcia z nami umowy. Szczegółowe warunki i opłaty związane z kartą kredytową są określone w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Tabelach stóp procentowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., Regulaminie kart kredytowych dla osób fizycznych i klientów Private Banking w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnych na stronie www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-kredytowe/karta-kredytowa-klasyczna/
Usługi reprezentatywne
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek
Opłata interchange
Opłata interchange dla kart kredytowych mBanku wynosi 0,3 % wartości transakcji.
Aplikacja
Szczegółowe informacje, w tym warunki opłat za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu telefonu są określone w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/ind/ oraz w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/fir/
Szczegółowe informacje na temat Apple Pay znajdują się w Regulaminie korzystania z kart płatniczych mBank S.A. w ramach Apple Pay dostępnym na www.mbank.pl/apple-pay. Usługa dostępna dla urządzeń mobilnych marki Apple: iPhone 6, iPad (5 generacji), Apple Watch i nowszych modeli urządzeń mobilnych marki Apple, posiadających aplikację Wallet. Apple Pay to znak towarowy należący do Apple Inc.
To nie jest oferta. Szczegółowe informacje na temat Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay, Xiaomi Pay i SwatchPAY! znajdują się w Regulaminie korzystania z kart płatniczych mBank S.A. za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dostępnym na stronie: https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/platnosci-telefonem-zegarkiem/
Szczegółowe informacje, w tym warunki opłat za wypłatę gotówki z bankomatów przy użyciu telefonu są określone w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/ind/, Taryfie prowizji i opłat bankowych mBanku S.A. dla klientów Private Banking dostępnej na: https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/private-banking/aktualna-taryfa/ oraz w Taryfie prowizji i opłat bankowych dla firm w ramach bankowości w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A., dostępnej na https://www.mbank.pl/pomoc/oplaty/interaktywna/fir/
Usługa Google Pay dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem Android w wersji Lollipop (5.0) lub nowszej. Android Pay i Google Play to znaki towarowe Google Inc.
Usługa Apple Pay dostępna dla urządzeń mobilnych marki Apple: iPhone 6, iPad (5 generacji), Apple Watch i nowszych modeli urządzeń mobilnych marki Apple, posiadających aplikację Wallet. Apple Pay to znak towarowy należący do Apple Inc.
Usługa Garmin Pay dostępna dla urządzeń mobilnych wskazanych na stronie: https://explore.garmin.com/pl-PL/garmin-pay/.