Co to jest RODO?
RODO to rozporządzenie o ochronie danych osobowych.
Co daje mi ta regulacja?
RODO zapewnia Ci większą kontrolę nad Twoimi danymi i wiedzę o tym, co się z nimi dzieje.
Od kiedy obowiązują zmiany?
RODO stosujemy od 25.05.2018 r.
Czy ja mam jakieś nowe obowiązki?
W związku z wejściem RODO w życie, nic nie musisz robić. To my dostosowujemy się do nowych przepisów.
RODO w 1 minutę
RODO to nowe zasady ochrony danych osobowych, które wynikają z unijnego „Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych”. W mBanku doceniamy to, że europejski ustawodawca zdecydował się wydać RODO. Dzięki nowym przepisom wszyscy mamy większą kontrolę nad swoimi danymi i lepszą ich ochronę. Dodatkową korzyścią dla klientów jest to, że wszystkie usługi będą teraz świadczone – a nowe, rozwijane - w jeszcze bardziej transparentny sposób. Warto znać swoje prawa i zasady, na podstawie których różne podmioty i instytucje – w tym my – mogą przetwarzać dane osobowe. Oto one:
Dzięki RODO możesz:
wiedzieć, jakie dane przetwarzamy – i co z nimi robimy |
poprawić swoje dane – gdybyś |
przenieść swoje dane tam, |
zostać zapomnianym |
Stosując RODO, Twój bank czyli my:
przetwarzamy dane zawsze zgodnie z prawem i w konkretnym celu |
przetwarzamy nie więcej |
dbamy, by Twoje dane były |
chronimy Twoje dane, |
- imię i nazwisko, płeć,
- numer PESEL, data urodzenia,
- adres zamieszkania, mail, telefon, adres IP, lokalizacja,
- dane z dokumentów (dowód osobisty, paszport), NIP, REGON,
- numer klienta, numer rachunku lub karty płatniczej, data ważności karty,
- dochód, źródło dochodu, historia kredytowa,
- dane dotyczące zdrowia w zakresie niepełnosprawności (tylko za zgodą klienta).
- gdy wyraziłeś na to zgodę,
- gdy rozpatrujemy Twój wniosek lub wykonujemy umowę,
- gdy mamy ku temu podstawę prawną, jak np. prawo bankowe czy przepisy o zapobieganiu praniu pieniędzy,
- gdy wymaga tego nasz (jako administratora danych) prawnie uzasadniony interes (np. oceniamy Twoją zdolność kredytową, badamy satysfakcję klientów, prowadzimy marketing bezpośredni naszego banku i podmiotów z grupy kapitałowej, dostarczamy produkty i usługi dostosowane do Twoich potrzeb).
Wizja prywatności w mBanku
W mBanku wiemy, że prywatność jest istotną wartością. Rozumiemy ją jako prawo do poszanowania naszych danych osobowych i kontroli nad informacjami na nasz temat. To również prawo do tego, aby bank kontaktował się z nami w takim czasie i w taki sposób, w jaki sobie życzymy.
Dane osobowe obywateli Unii Europejskiej, a więc i Polski, podlegają szczególnej ochronie. W mBanku respektujemy wszystkie uprawnienia naszych klientów. Ustawodawca europejski postanowił uregulować kwestie ochrony danych osobowych i prywatności, wydając RODO (Rozporządzenie o ochronie danych osobowych). Dało ono obywatelom Unii szereg praw i wprowadziło tak pożądaną transparentność. Przepisy RODO obowiązują od maja 2018 r. i są nowym elementem rzeczywistości, a ich wykładnia dopiero się tworzy.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby w pełni przestrzegać nowych przepisów i jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie co do prawidłowości naszych działań.
Kontakt
Kto i w czym może Ci pomóc?
- konsultanci mLinii, infolinii Kompakt Finanse lub pracownicy placówek, jeśli chcesz złożyć dyspozycję, która dotyczy Twoich danych osobowych
- Inspektor Danych Osobowych mBanku: napisz, jeśli Twoja sprawa dotyczy sposobu, w jaki przetwarzamy dane w mBanku
(Inspektordanychosobowych@mbank.pl) - Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO): jeśli chcesz wnieść skargę na to, jak przetwarzane są Twoje dane osobowe (uodo.gov.pl)