Przygotowaliśmy dla Ciebie kategorie z najczęściej pojawiającymi się pytaniami w zakresie bankowości
-
Czy eKonto możliwości jest faktycznie za 0 zł?
-
Tak! Nie płacisz za otwarcie konta ani za korzystanie z niego. Płatności kartą i online, przelewy, wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą są bez dodatkowych opłat.
-
-
Czy muszę mieć regularny wpływ lub systematycznie korzystać z konta, żeby nie płacić?
-
Nie! :) Niezależnie od tego ile jest na Twoim koncie i jakie otrzymujesz przelewy - nie płacisz na korzystanie z konta. Nawet jeśli zdarzą się chwilę, że będziesz rzadziej korzystać z konta, nie będziemy pobierać opłat.
-
-
Kończę 18 lat. Co stanie się z moim kontem?
-
Dalej będzie można korzystać z konta tak jak dotychczas. Dopiero jak ukończysz 25 lat, zmienimy Twoje konto na eKonto osobiste i dalej będzie za 0 zł, jeśli zrobisz jedną transakcję w miesiącu.
-
-
Czy mogę otworzyć konto jak nie mam 18 lat?
-
Tak! eKonto możliwości możesz otworzyć od 13. roku życia. Jeśli nie masz jeszcze 18 lat, będziemy potrzebować zgody Twojego rodzica lub opiekuna prawnego.
-
-
Dlaczego potrzebuję zgody rodzica do otwarcia konta? Czy wystarczy zgoda jednego rodzica?
-
Wymagamy zgody rodzica, ponieważ osoby od 13 do 18 lat mają ogarniczone możliwości do podpisywania umów, między innymi bankowych. Jeśli chcesz otworzyć konto - wystaczy zgoda jednego rodzica lub opiekuna prawnego.
-
-
Jakich potrzebuje dokumentów, żeby otworzyć konto?
-
Do otwarcia konta wystarczy jednej z trzech dokumentów: dowód osobisty, legitymację szkolną lub paszport.
-
-
Otwieram konto przez internet. Po ilu dniach przyjedzie z umową? Czy muszę za to płacić?
-
W 1-2 dni po otwarciu konta kurier dostarczy umowę do podpisu. Jeśli nie masz ukończonych 18 lat, umowę z kurierem będzie podpisywał także Twój rodzic lub opiekun prawny. Pamiętajcie, że musicie być razem obecni przy podpisaniu umowy oraz powinniście mieć dokumenty tożsamości wpisane w umowie. Przyjazd kuriera z umową nie jest płatny.
-
-
Otwieram konto przez internet. Czy mogę już coś zrobić?
-
Potrzebujemy jeszcze podpisać z Tobą umowę. Po jej podpisaniu możesz pobrać aplikację i zalogować się do serwisu transakcyjnego i nawet robić przelewy i płatności online. Za kilka dni otrzymasz kartę płatniczą.
-
-
Otwieram konto w promocji. Kiedy i jak dostanę premię?
-
Premię wypłacamy na konto, które otworzyłeś, po spełnieniu przez Ciebie warunków promocji. Zazwyczaj premię wypłacamy w drugim miesiącu od założenia konta. Szczegóły wypłacania premii znajdziesz w regulaminie promocji do której przystąpiłeś.
-
-
Jak zalogować się pierwszy raz do swojego konta?
-
Szczegóły znajdziesz tutaj.
-
-
Gdzie znajdę swój login?
-
Swój login znajdziesz w pakiecie aktywacyjnym, który wysłaliśmy na Twój adres mailowy zaraz po założeniu konta.
-
-
Czy potrzebuje aplikacji mobilnej?
-
Jasne! Z aplikacją mobilną możesz łatwo sprawdzić swój stan konta. Zrobisz przelew, zapłacisz BLIKiem czy rozliczysz się szybko na numer telefonu. Aplikację mobilną pobierz na swój telefon z AppStore lub Sklepu Play
-
-
Nie pamiętam hasła do zalogowania. Jak mogę je odzyskać?
-
Hasło możesz odzyskać na trzy sposóby. Wybierz najlepszy dla siebie. Szczegóły znajdziesz tutaj.
-
-
Wpisałem błędne hasło przy logowaniu. Jak mogę odblokować konto?
-
Więcej informacji znajdziesz tutaj.
-
-
Czy rodzice mają dostęp do mojego konta?
-
Do momentu ukończenia 18 lat, rodzic będzie miał dostęp jako pełnomocnik. Będzie widział historię transakcji i stan konta.
-
-
Gdzie znajdę swój numer konta?
-
Swój numer konta znajdziesz w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Po zalogowaniu wybierz opcje "Finanse", wejdź w "Rachunki". Tam znajdziesz swój numer konta. Możesz go tam skopiować lub udostępnić.
-
-
Gdzie mogę sprawdźić swój stan konta?
-
Swój stan konta możesz sprawdzić w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Jest widoczny zaraz po zalogowaniu. W aplikacji stan konta możesz sprawdzić nawet bez logowania. Możesz tę opcję uruchomić po wejściu do aplikacji. Wybierz "Ustawienia" i opcję "Dostępne środki". Wybierz czy chcesz wyświatlać stan konta.
-
-
Czy mogę mieć ujemny stan konta?
-
Na eKoncie możliwości możesz korzystać tylko z dostępnych pieniędzy na koncie. Nie możesz wydać więcej niż posiadasz w danej chwili na koncie.
-
-
Zmienił się mój adres zamieszkania. Gdzie mogę go zaktualizować?
-
Swój adres zamieszkania możesz zmienić w aplikacji mobilnej lub w serwisie transakcyjnym. Aplikacja mobilna: Zaloguj się do aplikacji mobilnej > wejdź w "ustawienia" > przejdź do sekcji "Bezpieczeństwo" > wybierz "Dane osobowe" Serwis transakcyjny: Zaloguj się > "Pasaż" > "Panel ustawień" > "Dane kontaktowe"
-
-
Jak zaktualizować mój numer telefonu?
-
Numer telefonu możesz zmienić dzwoniąc na mLinię (+48 42 6 300 800) lub w placówce banku (znajdź najbliższą placówkę)
-
-
Jak zaktualizować mój adres e-mail?
-
Adres e-mail zaktualizujesz we wszystkich dostępnych kanałach: aplikacji mobilnej, serwisie transakcyjnym, mLinii i placówce.
-
-
Czy mogę mieć więcej jak jedną kartę do konta?
-
Możesz mieć do konta po jednej karcie z każdego dostępnego typu, czyli do eKonta możliwości, możesz posiadać kartę z wybraną grafiką lub kartę przezroczystą. nową kartę zamówisz zawsze na www.mBank.pl i w aplikacji. Masz kilka możliwości: wejdź na stronę kart i zamów kartę; zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > Zamów nową kartę; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe i zamów nową kartę.
-
-
Czy muszę płacić za kartę z własną grafiką?
-
Nie pobieramy opłaty za kartę z własną grafiką.
-
-
Kiedy przyjdzie moja karta?
-
Karta dotrze do Ciebie pocztą w 5-7 dni roboczych od podpisania umowy. Jeśli zamówiłeś kartę kurierem, dotrze w 1-2 dni robocze.
-
-
Jakie dane są na mojej karcie płatniczej? Co to jest CVC?
-
Kod CVV/CVC to 3-cyfrowy kod autoryzacji karty. Znajdziesz go na odwrocie swojej karty w polu przeznaczonym na podpis. Najczęściej jest wymagany podczas płatności internetowych.
-
-
Kończy się ważność mojej karty. Czy muszę zamówić nową?
-
Nie musisz zamawiać nowej karty. Prześlemy nową kartę pocztą przed końcem ważności poprzedniej karty.
-
-
Jak aktywować kartę?
-
Kartę możesz aktywować na jeden z trzech poniższych sposobów: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > kartę, którą chcesz aktywować i Aktywuj; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Karta Do Aktywacji. Po wejściu w szczegóły karty, kliknij Aktywuj Kartę; zadzwoń na mLinię i aktywuj kartę w serwisie automatycznym lub w trakcie rozmowy z konsultantem.
-
-
Jak nadać kod PIN karcie?
-
PIN nadajesz podczas aktywacji karty w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Do kolejnej karty, Twój PIN się nie zmienia. Wystarczy, że aktywujesz nową kartę.
-
-
Jak zrobić pierwszą płatność kartą?
-
Jeśli Twoja karta jest aktywna, możesz zrobić pierwszą transakcję. Sprzedawca wprowadzi kwotę do zapłaty > Włóż kartę do terminalu płatniczego > Wprowadź na klawiaturze PIN i zaakceptuj zielonym przyciskiem. Od teraz kolejne transakcje kartą będą mogły być zbliżeniowe. Płatności do 100 zł nie wymagają PINu.
-
-
Czy mogę płacić telefonem?
-
Obecnie wszystkimi kartami dostępnymi do eKonta możliwości możesz płacić zbliżeniowo za pomocą telefonu. Wystarczy, że Twój telefon będzie z funkcjonalnością NFC. Usługa jest bezpłatna.
-
-
Jak wypłacić pieniądze z bankomatu?
-
W wyznaczonym miejscu włóż kartę > Wprowadź PIN do karty > Wybierz kwotę, którą chcesz wypłacić > Zabierz kartę > Zaczekaj na wypłatę gotówki
-
-
Jak mogę wpłacić gotówkę na moje konto?
-
Gotówkę możesz wpłacić na konto na dwa sposóby: we wpłatomacie lub w placówce.
-
-
Jak korzystać z wpłatomatu?
-
Znajdź wpłatomat > Przygotuj się do wpłaty pieniędzy: odlicz odpowiednią kwotę; pamiętaj, że banknoty nie mogą być spięte, zniszczone ani podarte > Umieść kartę we wpłatomacie i postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie > Wpłać pieniądze i odbierz kartę. Pieniądze na Twoim koncie powinny się znaleźć w ciągu godziny. W wyjątkowych sytuacjach księgowanie może się wydłużyć maksymalnie do 4 godzin.
-
-
Czy mogę moją kartą wypłacać pieniądze z bankomatów za granicą?
-
Tak. Bez obaw możesz wypłacać gotówkę z bankomatów za granicą - nie pobieramy za nie opłaty.
-
-
Dlaczego nie działają płatności zbliżeniowe kartą?
-
Sprawdź czy Twoja karta jest aktywna lub spróbuj zapłacić w tradycyjny sposób - wprowadź kartę do terminala i potwierdź płatność PINem
-
-
Zapomniałem PINu. Co mam zrobić?
-
Możesz zmienić PIN w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Pamiętaj, że po trzykrotnym błędnym wpisaniu kodu, możemy zablokować Twoją kartę. w serwisie transakcyjnym, zaloguj się, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Numer PIN i kliknij Zmień PIN; w aplikacji moilnej, zaloguj się, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty > Zmiana PIN.
-
-
Jak zablokować kartę?
-
Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.
-
-
Bankomat zabrał mi kartę. Co mam zrobić?
-
Należy powiadomić operatora bankomatu o zatrzymaniu karty. Na każdym bankomacie znajdziesz naklejkę z informacją, pod jaki numer należy zadzwonić
-
-
Moja karta została skradziona lub ją zgubiłem. Co mam zrobić?
-
Jeśli zgubisz kartę, nie panikuj, możesz tymczasowo ją zablokować lub zastrzec na stałe. Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.
-
-
Jak zrobić przelew bankowy?
-
Zaloguj się do serwisu transakcyjnego > kliknij Przelej > Wpisz imię i nazwisko osoby do której wysyłasz przelew > Wprowadź kwotę przelewu > Wpisz tytuł przelewu > Zatwieedź przelew mobilną autoryzacją lub hasłem z SMSa. Wejdź w aplikację mobilną > wybierz opcję na pulpicie głównym "Nowy przelew" i wybierz ikonę plusa > Przelew krajowy > Wpisz lub zeskanuj nazwę odbiorcy, numer konta na które chcesz przelać pieniądze, tytuł i kwotę przelewu > Zatwierdź hasłem do aplikacji
-
-
Co to przelew na numer telefonu?
-
Dzięki usłudze BLIK możesz robić przelewy znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Wystraczy, że osoba, której chcesz przelać pieniądze ma zarejestrowany numer telefonu w usłudze BLIK, a przelew błyskawicznie dotrze do odbiorcy
-
-
Ile muszę czekać jak przyjdzie do mnie przelew?
-
Przelewy wychodzące księgujemy w godzinach: 05.55, 9.55, 13.25; przelewy przychodzące: 11.15, 15.00, 18.15. Przelewy są księgowane tylko w dni robocze. Jeśli zależy Ci na przelewie w weekend skorzystaj z przelewów BLIK na numer telefonu. Jednak najpierw sprawdź czy odbiorca ma numer zarejestrowany w usłudze BLIK
-
-
Czy mogę anulować przelew?
-
Jeśli zrobisz błąd i wyślesz pieniądze na niewłaściwy rachunek, koniecznie zgłoś nam tę pomyłkę na mLinii lub w placówce. W ciągu 3 dni roboczych od dnia powiadomienia nas o nieprawidłowym przelewie, poinformujemy odbiorcę przelewu, że ma obowiązek zwrócić pieniądze.
-
-
Jak mogę płacić przez internet?
-
Płatności w internecie możesz dokonać na kilka sposobów: płatność kartą za pomocą numeru karty i numeru CVC; płatność poprzez mTransfer (logowanie jak do serwisu transakcyjnego)
-
-
Czy płacę za transakcje przez internet?
-
Nie, transakcje przez internet nie są dodatkowo płatne
-
-
Co to jest mTransfer?
-
mTransfer to usługa umożliwiająca szybkie dokonywanie płatności za zakupy w internecie. Płacąc mTransferem nie trzeba wypełniać formularzy, podawać numeru konta i adresu odbiorcy czy wpisywać kwoty, którą należy zapłacić – wszystkie dane podstawiają się automatycznie. Wystarczy, że zalogujesz się jak do serwisu transakcyjnego, a od razu będziesz przeniesiony do płatności za zakupy internetowe. https://www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mtransfer/
-
-
Co to jest BLIK?
-
BLIK to szybkie i wygodne płatności mobilne. Wystarczy telefon z aplikacją mobilną mBanku. BLIKIEM zapłacisz w internecie, sklepie, wypłacisz pieniądze z bankomatu bez prowizji czy rozliczysz się ze znajomym. Płatności potwierdzasz przy użyciu 6 cyfrowego jednorazowego kodu BLIK. W bankomacie lub na stronie sklepu online wybierz BLIK albo potwierdź sprzedawcy, że chcesz zapłacić BLIKIEM. Za korzytanie z BLIKA nie płacisz
-
-
Jak płacić BLIKiem?
-
Wybierz ikonę BLIKA w aplikacji mobilnej. > Przepisz lub skopiuj otrzymany 6-cyfrowy kod BLIK, aby potwierdzić transakcję > Potwierdź wykonanie transakcji w telefonie
-
-
Co to są limity?
-
Każdy rodzaj transakcji (wypłaty z bankomatu, zakupy kartą, płatności online czy BLIK) ma swoje limity. Jest to maksymalna wysokość na którą możesz dokonać poszczególnych transakcji.
-
-
Jak mogę ustawić limity?
-
Zaloguj się do serwisu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej, wybierz opcję: Moje Finanse – Karty – Limity, a następnie ustaw limit płatności. Jednorazowo potrzebujesz zrealizować większą transakcję? Ustaw limit tymczasowy, który będzie ważny do wyczerpania kwoty limitu lub do północy danego dnia.
-
-
Przekroczyłem dzienny limit płatności. Czy mogę jakoś zapłacić?
-
Tak, wystarczy, że zwiększysz swoje limity na dany typ płatności. Możesz skorzystać z tymczasowego zwiększenia limitów.
-
-
Dlaczego moja płatność została odrzucona?
-
W pierwszej kolejności sprawdź czy masz wystarczającą ilość środków na koncie. Jeśli jest to nowa karta - sprawdź czy jest aktywna. W przeciwnym wypadku - skontaktuj się z nami.
-
-
Nie zdążyłem przepisać numeru BLIK. Czy moja transakcja przepadła?
-
Nie. Na 30 sekund przed końcem ważności kodu przy liczniku pojawi się czerwona etykieta i komunikat „Odśwież kod”. Gdy w to klikniesz pobierzesz nowy kod.
-
-
Jak zrezygnować ze stałych pobrań z mojego konta?
-
Możesz anulować pobranie płatności w asystencie płatności, ale przede wszystkim zrezygnuj z usługi, która podbiera płatność
-
-
Zgubiłem telefon, a tam była aplikacja bankowa.
-
W pierwszej kolejności skontaktuj się z operatorem sieci komórkowej w której masz swój numer i opisz sytuację, będzie konieczne zablokowanie karty SIM. Następnie zmień hasło do logowania do swojego konta.
-
-
Bankomat zabrał mi kartę. Bankomat nie wypłacił pieniędzy.
-
Należy powiadomić operatora bankomatu o zatrzymaniu karty. Na każdym bankomacie znajdziesz naklejkę z informacją, pod jaki numer należy zadzwonić
-
-
Moja karta została skradziona lub ją zgubiłem.
-
Jeśli zgubisz kartę, nie panikuj, możesz tymczasowo ją zablokować lub zastrzec na stałe. Kartę zablokujesz na 2 sposoby: zaloguj się do serwisu transakcyjnego, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Tymczasowa blokada karty i kliknij Włącz; zaloguj się do aplikacji, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty >Bezpieczeństwo > Blokada karty; Blokadę możesz wyłączyć w dowolnej chwili, zrobisz to w ten sam sposób.
-
-
Zapomniałem PINu.
-
Możesz zmienić PIN w aplikacji mobilnej lub serwisie transakcyjnym. Pamiętaj, że po trzykrotnym błędnym wpisaniu kodu, możemy zablokować Twoją kartę. w serwisie transakcyjnym, zaloguj się, wybierz zakładkę Moje finanse > Karty > szczegóły karty > Numer PIN i kliknij Zmień PIN; w aplikacji moilnej, zaloguj się, wybierz Finanse > Karty > Karty debetowe > Szczegóły karty > Zmiana PIN.
-