Ubezpieczenie ma zabezpieczyć Ciebie i Twoich bliskich w razie sytuacji, które mogą spowodować utrudnienia w spłacie Twojego kredytu.
Ubezpieczenie życia, zdrowia i od utraty pracy do kredytu lub pożyczki hipotecznej
Co ubezpieczamy?
Sprawdź, w jakich sytuacjach możesz liczyć na pomoc finansową w spłacie Twojego kredytu
Zdarzenia, które są objęte ubezpieczeniem |
|
Przykład |
śmierć ubezpieczonego* |
Saldo zadłużenia kredytu klienta z dnia zdarzenia ubezpieczeniowego, jednak nie mniej niż 10% udzielonego kredytu |
Klient wziął kredyt na 350 000 zł. W chwili jego śmierci saldo kredytu wynosiło 12 000 zł, a suma ubezpieczenia 35 000 zł (10% wartości kredytu). Klient uposażył bank. Świadczenie ubezpieczeniowe, które wynosi 35 000 zł pokrywa kwotę (12 000 zł), która pozostaje do spłaty kredytu. Pozostałą kwotę (23 000 zł) bank rozliczy ze spadkobiercami. |
śmierć ubezpieczonego w NNW** |
Saldo zadłużenia kredytu klienta z dnia zdarzenia ubezpieczeniowego, jednak nie mniej niż 10% udzielonego kredytu |
Klient wziął kredyt na 350 000 zł. W chwili jego śmierci na skutek nieszczęśliwego wypadku saldo kredytu wynosiło 12 000 zł, a suma ubezpieczenia 35 000 zł (10% wartości kredytu). Klient uposażył bank. Świadczenie ubezpieczeniowe, które wynosi 35 000 zł pokrywa kwotę (12 000 zł), która pozostaje do spłaty kredytu. Pozostałą kwotę (23 000 zł) bank rozliczy ze spadkobiercami. |
śmierć ubezpieczonego z stałą sumą ubezpieczenia (SU) 1000 zł ** |
Ubezpieczyciel jednorazowo wypłaci 1 000 zł |
Wysokość świadczenia wynosi 1 000 zł |
utrata pracy |
Wypłata maksymalnie 6 rat kredytu maksymalnie 72 000 zł (maksymalnie 12 000 zł/rata) |
Klient otrzymał od swojego pracodawcy wypowiedzenie umowy o pracę. Zarejestrował się w urzędzie pracy i uzyskał statusu bezrobotnego z prawem do zasiłku. Przysługuje mu wypłata świadczenia za każde udokumentowane 30 dni, kiedy nie ma pracy. Klient musi dostarczyć dowód pobierania zasiłku dla bezrobotnych przed każdą wypłatą świadczenia. |
utrata pracy za porozumieniem stron |
Wypłata maksymalnie 2 rat kredytu (maksymalnie 12 000 zł na ratę) |
Klient rozwiązał swoją umowę o pracę za porozumieniem stron. Zarejestrował się w urzędzie pracy i uzyskał statusu bezrobotnego z prawem do zasiłku. Przysługuje mu wypłata ubezpieczenia za każde udokumentowane 30 dni, kiedy nie ma pracy. Klient musi dostarczyć dowód pobierania zasiłku dla bezrobotnych przed każdą wypłatą świadczenia. Jego rata wynosi 4500 zł. Maksymalna wypłata świadczenia jaką może otrzymać ten klient to 9 000 zł. |
operacje medyczne** |
Klient w czasie ochrony trafił do szpitala i przeszedł operację 1 klasy. Jego rata wynosi 3 000 zł. W takim przypadku, ubezpieczyciel wypłaci 6-krotność tej raty, czyli 18 000 zł. |
|
rekonwalescencja po operacji medycznej** |
Klient w czasie ochrony trafił do szpitala i przeszedł operację 1 klasy. W wyniku operacji przez jakiś czas nie może pracować i jest to potwierdzone zwolnieniem lekarskim lub zaświadczeniem lekarskim. Jego rata wynosi 3000 zł. W takim przypadku, ubezpieczyciel wypłaci 2-krotność tej raty, czyli 6000 zł. |
|
poważne zachorowanie |
Jeśli ubezpieczony ma pracę lub prowadzi działalność gospodarczą: - jednorazowa wypłata 3 rat kredytu, maksymalnie 36 000 zł Jeśli ubezpieczony nie pracuje: - jednorazowa wypłata 9 rat kredytu, maksymalnie 108 000 zł |
Ubezpieczony, który jest zatrudniony: Klient w czasie ochrony przeszedł np. zawał serca. Jego rata wynosi 3 000 zł. Ubezpieczyciel wypłaci 3-krotność tej raty czyli 9 000 zł. Ubezpieczony, który nie pracuje: Klient w czasie ubezpieczenia otrzymał diagnozę np. nowotworu złośliwego. Jego rata wynosi 5 000 zł. Ubezpieczyciel wypłaci 9-krotność tej raty, czyli 45 000 zł.
|
rekonwalescencja po poważnym zachorowaniu |
Jednorazowa wypłata 2 rat kredytu, maksymalnie. 24 000 zł |
Ubezpieczony, który jest zatrudniony: Klient w czasie ochrony przeszedł np. zawał serca. W wyniku zachorowania przez jakiś czas nie może pracować. W takiej sytuacji może liczyć na wypłatę świadczenia. Jego rata wynosi 3 000 zł. Ubezpieczyciel wypłaci 2-krotnośc tej raty, czyli 6 000 zł. Ubezpieczony, który nie pracuje: |
pobyt w szpitalu – powyżej 4 dni |
Jeśli ubezpieczony ma pracę lub prowadzi działalność gospodarczą: - wypłata do 3 rat kredytu, maksymalnie 36 000 zł (maksymalnie. 12 000 zł na ratę) Jeśli ubezpieczony nie pracuje: - wypłata do 9 rat kredytu, maksymalnie 108 000 zł (maksymalnie 12 000 zł na ratę) |
Ubezpieczony który jest zatrudniony: Klient w czasie ochrony w wyniku wypadku trafił do szpitala i spędził w nim 5 dni. Jego rata wynosi 4000 zł. Ubezpieczyciel wypłaci kwotę, która jest równa wysokości raty, czyli 4000 zł. Ubezpieczony, który nie pracuje:
|
Pamiętaj, że każde świadczenie wypłacimy proporcjonalnie do liczby osób ubezpieczonych
|
Klient wziął z żoną kredyt w wysokości 800 000 zł. Oboje są objęci ochroną. W chwili śmierci jego z nich, saldo zadłużenia wynosi 300 000 zł. Ubezpieczyciel wypłaci świadczenie proporcjonalnie do liczby ubezpieczonych. W tym przypadku będzie to 150 000 zł. |
Od oceny ryzyka ubezpieczeniowego zależy jaki zakres ubezpieczenia otrzyma klient.
* ubezpieczyciel zaakceptował ryzyko, czyli klient pozytywnie przeszedł ocenę ryzyka i otrzyma ochronę na wypadek śmierci
** ubezpieczyciel nie zaakceptował ryzyka, czyli klient nie przeszedł pozytywnie oceny ryzyka i otrzyma ochronę na wypadek: śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku, operacji medycznej i rekonwalescencji po operacji medycznej.
Jak pobieramy składkę?
-
1.
Kredyt hipoteczny
-
Składkę pobieramy automatycznie razem z ratą co miesiąc.
Wysokość składki stanowi: 0,05% x saldo zadłużenia, które przypada na dzień terminu płatności składki.
Minimalne saldo zadłużenia, które jest podstawą do naliczenia składki wynosi 10% wartości udzielonego kredytu hipotecznego
Zapoznaj się z przykładem:
Wysokość udzielonego kredytu hipotecznego wynosi 200 000 zł
Przykładowa składka miesięczna (zmienna w czasie kredytowania) wynosi 100 zł (0,05% * 200 000 zł)
Pierwszą składkę pobierzemy w dniu, w którym rozpocznie się ochrona ubezpieczeniowa. Kolejne - co miesiąc razem z ratą kredytu.
-
Kiedy i jak ubezpieczyciel wypłaci świadczenie
Zgłoś roszczenie przez formularz, mailowo lub listownie
W ciągu 30 dni otrzymasz decyzję.
Wypłacamy świadczenie osobom uprawnionym.
Najczęściej zadawane pytania
-
Jak zgłosić roszczenie?
-
Wypełnij formularz dostępny na stronie UNIQA - zgłoś roszczenie
Zajmie Ci to tylko kilka minut – jest to najwygodniejszy i najszybszy sposób zgłoszenia szkody.
Jeśli chcesz zgłosić szkodę w inny sposób, wybierz jedną z poniższych opcji.
Jeśli Twoje roszczenie dotyczy śmierci, śmierci w wyniku nieszczęśliwego wypadku, operacji medycznej oraz rekonwalescencji po operacji medycznej:
- Wyślij zgłoszenie mailem na adres: umowy.ubezpieczenia@uniqa.pl lub
- Napisz list i wyślij na adres:
UNIQA TUnŻ S.A.
Chłodna 51
00-867 Warszawa
z dopiskiem: Obszar Bancassurance i Programy Partnerskie UNIQAJeśli Twoje zgłoszenie dotyczy utraty pracy, poważnego zachorowania, pobytu w szpitalu oraz rekonwalescencji po poważnym zachorowaniu:
- Wyślij zgłoszenie mailem na adres: umowy.ubezpieczenia@uniqa.pl lub
- Napisz list i wyślij na adres:
UNIQA TU S.A.
Chłodna 51
00-867 Warszawa
z dopiskiem: Obszar Bancassurance i Programy Partnerskie UNIQAWniosek w formacie pdf znajdziesz na stronie internetowej: https://www.mbank.pl/pdf/ind/ubezpieczenia/zycie-praca/wniosek-o-wyplate-swiadczenia.pdf
Na wniosku znajduje się lista dokumentów, które musisz załączyć.
Na decyzję będziesz czekał do 30 dni od złożenia wniosku. Może się jednak zdarzyć, że przesłane dokumenty nie będą wystarczające i UNIQA poprosi Cię o ich uzupełnienie. Odpowiedź otrzymasz wówczas maksymalnie w ciągu 14 dni od dosłania niezbędnych dokumentów.
-
-
Jak zamówić kopię polisy?
-
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
-
Złóż dyspozycję w serwisie transakcyjnym. Wybierz Pomoc – Załatw swoje sprawy – Inna sprawa. Następnie kliknij Wszystkie: Ubezpieczenia – Kredytowe, Kartowe – Zamówienie kopii polisy Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń
- Zadzwoń na mLinię: +48 42 6 300 800
- Odwiedź placówkę mBanku.
-
-
-
Jak ustanowić lub zmienić uposażonych?
-
Możesz to zrobić na 3 sposoby:
-
Złóż dyspozycję w serwisie transakcyjnym. Wybierz Pomoc – Załatw swoje sprawy – Inna sprawa. Następnie kliknij Wszystkie: Ubezpieczenia – Kredytowe, Kartowe – Ustanowienie uposażonych Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń
- Zadzwoń na mLinię: +48 42 6 300 800
- Odwiedź placówkę mBanku.
-
-
-
Jak wypowiedzieć umowę?
-
Możesz to zrobić na 4 sposoby:
-
Złóż dyspozycję w serwisie transakcyjnym. Wybierz Pomoc – Załatw swoje sprawy – Inna sprawa. Następnie kliknij Wszystkie: Ubezpieczenia – Kredytowe, Kartowe – Rezygnacja/Odstąpienie od umowy Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń
- Zadzwoń na mLinię: +48 42 6 300 800
- Odwiedź placówkę mBanku
- Wyślij list z formularzem odstąpienia na adres korespondencyjny mBanku.
Formularz znajdziesz https://www.mbank.pl/pdf/ind/ubezpieczenia/zycie-praca/formularz-wypowiedzenia-odstapienia.pdf
-
-
-
Jak odstąpić od umowy?
-
Możesz to zrobić na 4 sposoby:
-
Złóż dyspozycję w serwisie transakcyjnym. Wybierz Pomoc – Załatw swoje sprawy – Inna sprawa. Następnie kliknij Wszystkie: Ubezpieczenia – Kredytowe, Kartowe – Rezygnacja/Odstąpienie od umowy Ubezpieczenie na życie i od innych zdarzeń
- Zadzwoń na mLinię: +48 42 6 300 800
- Odwiedź placówkę mBanku
- Wyślij list z formularzem odstąpienia na adres korespondencyjny mBanku.
Formularz znajdziesz tutaj.
-
-
-
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
-
Zadzwoń do UNIQA pod numer +48 22 599 95 22. Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.
-
-
Szukasz dokumentów do ubezpieczenia, które wycofaliśmy ze sprzedaży?
-
Dokumenty ubezpieczeń, które wycofaliśmy znajdziesz tutaj
-
To nie jest oferta. Ubezpieczycielem jest UNIQA TU S.A. oraz UNIQA TUnŻ S.A. mBank S.A. jest agentem ubezpieczeniowym wpisanym do Rejestru Pośredników ubezpieczeniowych pod numerem 1124813/A. Szczegółowe informacje o ubezpieczeniu znajdziesz tu: https://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/ubezpieczenia-kredytow/ubezpieczenie-do-kredytow/