Planujesz wakacje, urlop, wycieczkę? Warto się do nich przygotować wcześniej. Pomożemy Ci uniknąć niepotrzebnego stresu i zadbamy o Twoją spokojną głowę na wakacjach. Podpowiemy Ci o czym warto pamiętać i o co zadbać przed wyjazdem.
Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy w Pakiecie.
Tymczasowe blokowanie karty
Karta się zawieruszyła? A może zupełnie zgubiła? Nie wiem, gdzie ona jest, ale to już nie problem.
Płatności telefonem
Na wyjeździe nie noszę przy sobie karty. Boję się, że mogę ją gdzieś zgubić.
Zalecenie bezpieczeństwa
Przed wyjazdem zawsze upewniam się, czy stosuje wszystkie zalecenia bezpieczeństwa
Parkingi
Na wakacjach nie tracę czasu na szukanie parkomatu, płacę wygodnie w aplikacji mobilnej
Jak skorzystać z pakietu?
Wystarczy, że masz aktywną bezpłatną usługę wielowalutową. Jeśli masz już usługę wszystkie korzyści w ramach pakietu są dla Ciebie dostępne.
przez aplikację mBanku
produkty -> karty -> wybierz kartę -> włącz usługę wielowalutową
przez stronę
Co poza dostępem do pakietu daje usługa wielowalutowa?
oszczędność
prowizja za przewalutowanie transakcji to tylko 3,5%
(bez usługi, to 5,9%).
Może być jeszcze taniej. Jeśli założysz i zasilisz rachunek walutowy, możesz płacić bez prowizji za przewalutowanie. Do wyboru masz aż 10 walut.
wygodę
po prostu płać za zakupy w walucie w sklepach zagranicznych i internecie swoją kartą do konta. Nie tracisz czasu na szukanie miejsca, gdzie możesz wymienić walutę.
Paszport jest. A reszta dokumentów?
Nie musisz już wozić ze sobą sterty dokumentów. Korzystaj ze zdalnego dostępu do usług administracji publicznej czy medycznej. Wszystkie dokumenty miej pod ręką w swoim telefonie. Pamiętaj, że od 25 lutego 2022 r. dotychczasowy sposób logowania poprzez Profil Zaufany został zastąpiony usługą mojeID, które może przydać się także w podróży. Jeżeli wcześniej nie korzystałeś z Profilu Zaufanego, w razie potrzeby założysz go przez mojeID.
Wykorzystując mojeID możesz:
- wystąpić o przyznanie a później mieć dostęp do EKUZ
- logować się do IKP a w nim mieć dostęp do swojego Unijnego Certyfikatu COVID czy swoich e-recept
Otwierasz portfel i nie znajdujesz w nim karty?
To już nie problem. Każdy z nas to przeżył. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja i nie będziesz mieć pewności, czy zgubiłeś, czy przełożyłeś kartę w inne miejsce, to skorzystaj z tymczasowej blokady w aplikacji mobilnej.
Bez względu na to gdzie się znajdujesz – w razie potrzeby zablokujesz czasowo kartę lub tylko wybrane transakcje (zbliżeniowe, przy użyciu paska magnetycznego, płatności i wypłaty w bankomatach za granicą).
A to wszystko za darmo i nie musisz dzwonić na mLinię.
Kartą czy telefonem?
Na wakacjach często płacimy w miejscach, których dobrze nie znamy. Jeśli obawiasz się częstego wyciągania karty z portfela, czy korzystania z niej podczas płatności mamy dla Ciebie podpowiedź. Przenieś kartę do swojego telefonu. Wystarczy krótka chwila a Ty będziesz mógł płacić szybko i wygodnie gdziekolwiek będziesz.
Zobacz, jakie to proste:
-
Google Pay
-
-
Przygotuj swój telefon do płatności. Jeśli płacisz powyżej 100 zł odblokuj telefon
-
Wybierz kartę, którą chcesz zapłacić lub użyj karty domyślnej
-
Przyłóż telefon do czytnika zbliżeniowego
-
Gdy transakcja zostanie zaakceptowana, na telefonie zobaczysz potwierdzenie
-
-
-
Apple pay
-
-
Przygotuj swój telefon do płatności - otwórz aplikację Wallet. W zależności od modelu Twojego urządzenia naciśnij dwukrotnie przycisk boczny lub „home”
-
Wybierz kartę, którą chcesz zapłacić lub użyj karty domyślnej
-
Potwierdź użycie karty w urządzeniu PIN-em lub Face ID
-
Przyłóż urządzenia do czytnika zbliżeniowego
-
-
Sprawdź zalecenia bezpieczeństwa. Jak to zrobić?
Zaloguj się do aplikacji, wybierz Ustawienia (koło zębate). Na ekranie zobaczysz sekcję bezpieczeństwo i informacje o Twoich zabezpieczeniach w aplikacji. Jeśli spełniasz wszystkie zalecenia, zobaczysz zieloną tarczę. Jeśli nie, podpowiemy Ci, co jeszcze warto zmienić.
Dlaczego warto kupować bilety parkingowe w aplikacji:
- nie musisz mieć przy sobie gotówki czy karty
- zakup biletu parkingowego zatwierdzasz bezpiecznie w aplikacji mobilnej
- czas parkowania możesz sprawdzić w aplikacji
- parkowanie możesz zakończyć w dowolnym momencie
-
Zobacz, jakie to proste
-
-
Zaloguj się do aplikacji mobilnej. Wejdź w Usługi > przydatne parkingi
-
Wprowadź numer rejestracyjny, strefę i szacowany czas parkowania.
-
Zaakceptuj regulamin usługi i zatwierdź PINem
-
Zostaw za szybą identyfikator mobiParking i gotowe!
-
-
Menedżer finansów
W Twojej aplikacji możesz obserwować swoje wydatki na bieżąco. W menedżerze finansów znajdziesz specjalną kategorie wydatków Rozrywka/Podróże i wyjazdy. Sprawdź, ile kosztowały Cię podróże w poprzednim roku i jeszcze lepiej zarządzaj swoim budżetem.
Przed wyjazdem:
- przejrzyj wszystkie subskrypcje na swoim rachunku. Może warto je zawiesić na okres Twoich podróży?,
- przejrzyj kategorie i podkategorie. Sprawdzić, na co wydajesz pieniądze np. żywność i chemia domowa, jedzenie poza domem, paliwo,
- zmień kategorie i lepiej kontroluj swój budżet, szczególnie w podróży.
-
1.
Jak zmienić kategorie wydatków?
-
Możesz to zrobić w swojej aplikacji mobilnej. W zakładce finanse rozwiń wydatki, odszukaj intersująca Cię transakcje, dla niej wybierz opcje zmień kategorie. Następnie wybierz z listy lub dodaj własną kategorie dla transakcji.
-
-
2.
Jak utworzy własną kategorię wydatków?
-
Kliknij w zakładkę finanse, rozwiń wydatki, wybierz interesującą Cię kategorię i podkategorię. Przy płatności wybierz więcej -> zmień kategorię -> dodaj kategorię. Możesz dodać własny opis np. „urlop 2024”. Dodawaj transakcje do utworzonych kategorii i sprawdzaj, jak wydatki zmieniają się w czasie.
-
-
3.
Jak ustawić budżet?
-
Wystarczy, że wejdziesz do zakładki finanse -> budżet. Możesz ustalić nowy budżet w dniu wyjazdu lub edytować datę startu swojego obecnego planu. W tym miejscu będziemy automatycznie zliczać Twoje płatności.
-
To nie jest oferta.
Szczegółowe informacje oraz warunki korzystania z usługi wielowalutowej dostępne są w Regulaminie kart debetowych dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej S.A. dostępnym na stronie www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/usluga-wielowalutowa/
Przy transakcjach bezgotówkowych i wypłatach gotówki kartą, mBank pobiera dodatkowo prowizję za przewalutowanie transakcji. Prowizja (łącznie z marżą) to 5,9% od wartości transakcji lub 3,5% dla transakcji kartą z włączoną usługą wielowalutową. Szczegółowe informacje oraz warunki korzystania z usługi wielowalutowej dostępne są w „Regulaminie Usługi wielowalutowej w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A.” dostępnym na stronie www.mbank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/usluga-wielowalutowa/.
Opłata interchange dla kart debetowych mBanku wynosi 0,2 % wartości transakcji.
Szczegółowe warunki i opłaty związane z usługą mKantor znajdują się na stronie www.mBank.pl/indywidualny/uslugi/uslugi/mkantor/index.html, Regulaminie otwierania i prowadzenia bankowych rachunków dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na www.mBank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku.pdf oraz w Regulaminie usługi natychmiastowej transakcji wymiany walut dla osób fizycznych w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na www.mBank.pl/pobierz/regulamin-osobyfiz/konta/regulamin-uslugi-natychmiastowej-transakcji-wymiany-walut-dla-osob-fizycznych-w-ramach-bankowosci-detalicznej-mbanku-s.a.pdf, w placówkach mBanku oraz u operatorów mLinii.
Aplikacja
Pamiętaj, że mBank udostępnia swoją aplikację tylko w autoryzowanych sklepach - App Store (iOS - Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei. Pobieraj, instaluj i aktualizuj aplikacją tylko w tych sklepach, ponieważ znajdujące się tam aplikacje są cyfrowo podpisane i przechodzą proces weryfikacji, pod kątem ich bezpieczeństwa. Nigdy nie pobieraj aplikacji z innych miejsc niż oficjalne sklepy (np. z linka otrzymanego SMS-em czy przez komunikator) – narazisz się na pobranie złośliwej aplikacji, przez którą oszuści mogą wyłudzać Twoje dane, czy przejmować SMS-y i wysyłać je bez Twojej zgody. Nową aplikację możesz pobrać, jeśli Twoje urządzenie ma system operacyjny w wersji minimum Android 8.0 lub iOS 16.0 (lub nowsze). Zapoznaj się z polityką prywatności aplikacji mobilnych, którą znajdziesz na stronie: https://www.mbank.pl/o-nas/o-mbanku/polityka-prywatnosci-mobile.html.
Dostawcą usługi Parkingi w aplikacji mobilnej mBank jest SkyCash Poland S.A. Szczegółowe informacje dotyczące zasad świadczenia przez SkyCash usług w zakresie udostępnienia możliwości parkowania przy użyciu urządzenia mobilnego oraz udostępnienia przez mBank narzędzi obsługi płatności dokonywanych drogą elektroniczną za parkowanie przy użyciu urządzenia mobilnego w aplikacji mobilnej mBank wskazane są w Regulaminie usługi Parkingi dostępnym na: https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis/dodatkowe-uslugi/parkingi/. Usługa Parkingi jest dostępna dla telefonów z systemem Android oraz iOS w wersji aplikacji minimum 3.54. Reklamacje dotyczące obsługi aplikacji mobilnej i dokonywanych płatności między Użytkownikiem usługi Parkingi a mBankiem, przyjmuje i rozpatruje mBank S.A. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu zgłaszania reklamacji dostępne są w Regulaminie przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w ramach bankowości detalicznej mBanku S.A. dostępnym na https://www.mbank.pl/pomoc/reklamacje. Reklamacje dotyczące funkcjonowania usługi Parkingi przyjmuje i rozpatruje SkyCash Poland S.A. zgodnie z informacjami wskazanymi w Regulaminie usługi Parkingi.
Wyjaśnienia pojęć dotyczących usług reprezentatywnych powiązanych z rachunkiem płatniczym, objętych tym materiałem, znajdziesz na www.mBank.pl/slowniczek