01.03.2010
BRE: Zarząd BRE Banku prezentuje nową strategię rozwoju
Raport bieżący 
Data sporządzenia 2010-03-01
Raport bieżący nr 8/2010
Skrócona nazwa emitenta BRE
Podstawa prawna Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Treść raportu 
NIE PODLEGA ROZPOWSZECHNIANIU, PUBLIKACJI ANI DYSTRYBUCJI, BEZPOŚREDNIO CZY POŚREDNIO, NA TERYTORIUM ALBO DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI, KANADY, AUSTRALII ORAZ JAPONII Zarząd spółki BRE Bank SA ("Bank") podaje do wiadomości, że w dniu 1 marca 2010 r. podjął uchwałę w sprawie przyjęcia strategii rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 2012. Bank planuje podwyższenie kapitału zakładowego poprzez emisję akcji z prawem poboru, z zamiarem pozyskania 2 mld zł, w celu wsparcia realizacji przyjętej strategii rozwoju na lata 2010-2012 oraz w celu dostosowania wskaźnika kapitału podstawowego (ang. Tier 1 capital ratio) do potencjalnych nowych wymogów kapitałowych, zarówno ze strony organów nadzoru jak i oczekiwań rynku. Bank oczekuje, że w wyniku planowanej emisji akcji osiągnie i utrzyma wskaźnik pro-forma kapitału podstawowego (Tier 1) w przedziale 8-10% w latach 2010-2012. Poprzez wdrożenie nowej strategii oraz planowane podwyższenie kapitału zakładowego BRE Bank chce osiągnąć ponad 10-procentowy średnioroczny wzrost przychodów w latach 2010-2012 i do 2012 roku około 20-procentową rentowność brutto kapitałów własnych. Bank oczekuje, że jego podwyższona kapitalizacja przyczyni się do poprawy jego pozycji konkurencyjnej, umożliwiając przeprowadzanie zyskownych transakcji z klientami, a jednocześnie, w miarę poprawy sytuacji ekonomicznej, ułatwi realizację planów rozwoju. Planowanej ekspansji ma towarzyszyć oczekiwana wysoka efektywność kosztowa, dzięki której BRE Bank chce osiągnąć spadek wskaźnika kosztów do dochodów do ok. 50% do 2012 roku. Główne cele strategiczne Grupy BRE Banku w 2010 roku obejmują wzmocnienie pozycji kapitałowej oraz efektywny rozwój działalności w najbardziej atrakcyjnych obszarach produktowych np. (i) przyspieszenie wzrostu istniejących podstawowych linii biznesowych w segmencie detalicznym i instytucjonalnym, (ii) zwiększenie udziału rynkowego w segmencie detalicznych produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne oraz (iii) wzmocnienie pozycji w wybranych rozwijających się obszarach bankowości korporacyjnej. Celem Banku jest, aby wzrostowi akcji kredytowej towarzyszyły efektywne działania w zakresie cross-sellingu innych produktów, szczególnie produktów nieobciążających kapitału przeznaczonych dla klientów instytucjonalnych i detalicznych. Bank będzie koncentrował się na organicznym rozwoju prowadzonej działalności oraz kontynuował działania mające na celu pozyskiwanie nowych klientów. W obszarze bankowości korporacyjnej Bank będzie dążyć do wzmocnienia swojej pozycji w kredytowaniu podmiotów z sektora publicznego oraz w kredytowaniu projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej. Jednocześnie, Bank planuje dalsze pozyskiwanie klientów, szczególnie z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. W obszarze bankowości inwestycyjnej Bank zamierza utrzymać obecny model ścisłej współpracy z klientami korporacyjnymi w zakresie dotychczas oferowanej gamy produktów. Strategicznym celem bankowości detalicznej jest wzmocnienie pozycji Banku w segmencie kredytów nie-hipotecznych, szczególnie wśród dotychczasowych klientów Banku. Bank zamierza osiągnąć ten cel poprzez cross-selling oraz związane z nim powiększanie bazy klientów. Równocześnie, wpływy z produktów kredytowych innych niż kredyty hipoteczne powinny pomóc w dywersyfikacji źródeł dochodów Banku. Ponadto, Bank zamierza zwiększyć sprzedaż produktów hipotecznych, między innymi tych denominowanych w walutach obcych. Sprzedaż walutowych produktów hipotecznych będzie się opierać na doświadczeniu, które Bank zdobył podczas tworzenia obecnego portfela kredytów hipotecznych denominowanych głównie we frankach szwajcarskich. Bank chce utrzymać wiodącą pozycję w obszarze produktów innowacyjnych. W szczególności, Bank zamierza stać się wiodącym graczem w obszarze nowowczesnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb klientów korporacyjnych. Planowany jest dalszy rozwój elektronicznych kanałów dystrybucji, zarówno dla klientów korporacyjnych jak i indywidualnych. Program BREnova wprowadzony w Grupie BRE Banku w 2009 roku pozwolił na wyraźną poprawę bazy kosztowej, co w efekcie znacznie poprawiło wskaźniki efektywności operacyjnej. Bank zamierza utrzymać swoje rozważne podejście do zarządzania ryzykiem. W celu zmniejszenia ryzyka kredytowego planowany wzrost kredytów w dużym stopniu będzie uzależniony od rozwoju współpracy z obecnymi klientami. Bank planuje skoncentrowanie się na poprawie jakości i optymalizacji procesu kredytowego poprzez wdrożenie i systematyczną weryfikację nowych standardów jakości. W dniu 1 marca 2010 r. Rada Nadzorcza Banku zaakceptowała uchwałą nową strategię rozwoju Grupy BRE Banku na lata 2010 2012. Niniejszy raport zawierający opis nowej strategii Grupy BRE Banku nie stanowi prognozy wyników finansowych ani ich szacunków w odniesieniu do Banku i Grupy BRE Banku, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa nie będącego państwem członkowskim (Dz. U. 2009.33.259, z późn. zm.). Zastrzeżenia prawne: Niniejszy raport ma charakter wyłącznie informacyjny i w żadnym wypadku nie powinien stanowić podstawy do podejmowania decyzji o nabyciu papierów wartościowych spółki BRE Bank S.A. z siedzibą w Warszawie ("Bank") w planowanej ofercie publicznej akcji. Niniejszy materiał nie stanowi oferty sprzedaży papierów wartościowych ani zaproszenia do składania zapisów na lub nabywania jakichkolwiek papierów wartościowych Banku. W szczególności nie stanowi on oferty kupna papierów wartościowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Jedynym prawnie wiążącym dokumentem zawierającym informacje o ofercie publicznej akcji Banku w Polsce ("Oferta") będzie prospekt ("Prospekt"), który zostanie przygotowany w związku z ewentualną ofertą publiczną akcji Banku z prawem poboru i ich dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu na rynku regulowanym (rynku podstawowym) prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. ("GPW"). Bank będzie mógł przeprowadzić Ofertę w Polsce po zatwierdzeniu Prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego, będącą organem nadzoru nad rynkiem kapitałowym w Polsce, oraz jego publikacji. W związku z Ofertą w Polsce oraz ubieganiem się o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych Banku do obrotu na GPW, Bank udostępni Prospekt na swojej stronie internetowej (www.brebank.pl) oraz na stronie internetowej Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. (www.dibre.com.pl). Niniejszy materiał nie jest przeznaczony do rozpowszechniania, bezpośrednio albo pośrednio, na terytorium albo do Stanów Zjednoczonych Ameryki albo w innych państwach, w których publiczne rozpowszechnianie informacji zawartych w niniejszym materiale może podlegać ograniczeniom lub być zakazane przez prawo. Papiery wartościowe, o których mowa w niniejszym materiale, nie zostały i nie zostaną zarejestrowane na podstawie Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych z 1933 r. (ang. U.S. Securities Act of 1933) i nie mogą być oferowane ani zbywane na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki za wyjątkiem transakcji nie podlegających obowiązkowi rejestracyjnemu przewidzianemu w Amerykańskiej Ustawie o Papierach Wartościowych lub na podstawie wyjątku od takiego obowiązku rejestracyjnego. Informacje zawarte w niniejszym raporcie nie stan